Naše SVJ vzniklo před rokem,jsem místopředsedkyní výboru a protože nejsem účetní, sleduji pravidelně tento portál(nejen diskuse o účetnictví) i stránky Ing. Klainové. Výbor SVJ obdržel od správní firmy první vyúčtování od svého vzniku.Poslala jsem jí dotaz: Prosím o vysvětlení ztráty SVJ ve vyúčtování 2011, když podle všech dostupných informací, pokud je účetnictví vedeno správně, ke ztrátě nemůže dojít. Dále o vysvětlení, proč podle zákona o účetnictví není provedena ( a nebyla prováděna) povinná inventarizace ke dni sestavení účetní závěrky (dokladovou provádí účetní, fyzickou by provedl výbor, pokud by byl Vámi na tuto povinnost upozorněn). Odpověď správní firmy: „Ztráta vznikla porovnáním výnosů SVJ na účtech úroky, poplatky a nájemné oproti nákladům bankovní poplatky (které jsem nezahrnul do nákladů rozúčtovávaných vlastníkům) a to pouze z důvodů jednoduchosti, kdy z finančních výnosů SVJ jsem uhradil finanční náklady. Dalo by se to dělat i jinak, ale nevidím k tomu důvod, protože se jedná o maličkosti. Inventarizace nikdy dělána nebyla, protože ji nikdo nepotřeboval, typ subjektů, které spravuji, nevlastní žádné rozsáhlé majetky, aby musel dělat inventuru a zůstatky na účtech jsou jasné. Samozřejmě párkrát na vyžádání jsem pro některé subjekty inventarizaci udělal a je to pouze hromádka nic neříkajících papírů. Rozhodně kvůli tomu nikdy nebyly žádné potíže. V případě likvidace je to však nutnost.“ Co s takovou správní firmou?
Poslední komentáře