Pane Kruppe, Nevím, proč to nazýváte „specifický případ“. Každá reklamace vyúčtování je přece specifický případ.
Tvrdíte: „Tento případ se navíc obvykle vyhodnocuje úplně jinak. Vyhodnotí se spotřeba za celý rok a podle náměru (předpokládám, že provedli a nahlásili při změně odečet) se tato spotřeba rozdělí oběma vlastníkům. “
Nu a v tom je právě ten problém. SVJ má odečet, který oba nahlásili dne 30.11. Ten se ale prakticky rovná celoročnímu odečtu domu! SVJ má přece celoroční náměry k datu 1.12., nikoliv 31.12. Odečtěte si to tedy a vyjde Vám u nabyvatele jednotky nula. Předchozí vlastník podle těchto náměrů zaplatí vše, co budou dodavatelé fakturovat za 12 měsíců, nabyvatel jednotky bude čerpat vodu a teplo za prosinec zdarma. Obhajujete ještě tento Váš způsob?
K reklamaci to ostatně dospěje i v případě, že ke změně vlastníka dojde řekněme k datu 31. března. Původnímu vlastníkovi bude počítána za 3 měsíce běžného roku částka odpovídající náměrům bytu za 4 měsíce (prosinec, leden, únor, březen). Rozdíl v náměrech indikátorů za tato období je 35% navíc. Rozdíl v náměrech vody 25% navíc. Myslíte, že si nevšimne a nebude reklamovat? Mimochodem, kdyby se odstěhoval k 30. červnu, rozdíl v náměrech indikátorů bude nepřehlédnutelných 28%.
Chcete to označit jako „specifický případ“? A který by byl ten „nespecifický“? Případ, kdy někdo se z domu odstěhuje v průběhu roku je celkem běžný. A nemusí to být jen v prosinci, jak jsem ukázal.
Pokud jsem se vyjádřil nesrozumitelně: slovem „odstěhoval se“ jsem mínil obecně případ, kdy dojde ke změně vlastníka jednotky podle zápisu v katastru: vlastník tuto jednotku daruje, nebo smění, nebo prodá, nebo zemře a vlastnictví se ujme dědic nebo stát, nebo jednotka je prodána v nucené dražbě.
lake
Poslední komentáře