Účetnictví SVJ
Je v pořádku, když SVJ platí zálohu na el. energii ČEZU, částku si rozpočítají mezi příslušné byty a tuto platí na účet SVJ každý měsíc každý byt, společně s rozpočítanou částkou na jednotlivé byty na pojištění nemovitosti a fondem oprav? Dohromady tvoří ty tři částky 500,– Kč a takto to pod jménem chodí na účet SVJ. Patří ta rozpočítaná částka na el.energii k účtu 324? např. 100 (324100) a pojištění k účtu 324? např. 200 (324200), fond oprav je dán – 955000. Na rozpočítávání vodného mají jednu osobu, která všem bytům rozpočítá kolik, kdo má platit (každý byt má svůj vodoměr a dále je jeden hlavní), tuto každý byt zaplatí na účet SVJ, tyto částky dohromady dají částku došlé faktury – tuto celou zaplatí SVJ z účtu vodárnám. Svoz odpadu řeší podobně, jedna osoba – tomu určená – koupí známky na odvoz, zaplatí to na pokladně dané obce, vezme sebou pokladní doklad o zaplacení s hlavičkou SVJ, tento jí proplatí SVJ z účtu a ta stejná částka se rozpočítá na daný počet bytů a tuto každý byt uhradí na účet SVJ. (je to pokaždé jiná částka a v jinou dobu). Bude se vyúčtování týkat výše zmiňovaných 324100, 324200?, když vodné, popelnice, nákup potřeb a další náklady řeší takovouto cestou, že to někdo koupí, přinese doklad a tento se mu uhradí z účtu SVJ a dále se buď hned rozpočítá mezi počet bytů a tyto byty částku uhradí na účet SVJ, popřídě je něco hrazeno z fondu oprav. Děkuji za vyjádření.
Poslední komentáře