Syslusi, pochopil jsi problém pouze z jedné strany.
Ano, Tomáš se ptá co dělat, když topení netopí. Tomáš je v první řadě spotřebitel, nikoliv svépomocný opravář-organizátor. Nemusí se vybavovat s topenáři, se sousedem a poníženě prosit členy výboru o "revizi projektu". Tomáš je konečný spotřebitel, který podle vyhlášky 194/2007 Sb. má zákonné právo na dodržení minimální teploty ve svém bytě. Vůbec jej nemusí zajímat, jakým způsobem to odběratel tepla (družstvo nebo SVJ) zařídí.
Vyhláška 194/2007 Sb., kterou jsem Tomášovi doporučil, přesně předepisuje jak minimální teplotu, tak způsob jejího měření. Až si Tomáš vyhlášku přečte, porozumí jaká jsou jeho práva:
(a) Zjistí, jak změřit skutečnou teplotu v bytě, což je základní předpoklad pro úspěšné uplatnění jakékoliv reklamace;
(b) Bude schopen udělat jedinou správnou věc, to jest reklamovat netopení u družstva či SVJ;
(c) Bude schopen obrátit se případně na Českou obchodní inspekci;
(d) Bude schopen obrátit se na Státní energetickou inspekci.
Pouze poučený spotřebitel může účinně hájit svá práva a domoci se dodržování minimální teploty v bytě pro sebe a svou rodinu s malými dětmi.
Proto znovu opakuji svou dřívější radu:
Tomáši, projděte si na tomto portálu příspěvky týkající se vyhlášky 194/2007 Sb.. Rad pro svou situaci v nich najdete dostatek. Nejste bezbranný. Na Vaší straně jsou instituce, které jsou schopny udělit i citelnou pokutu tomu, kdo jako odběratel tepla nezajistí konečným spotřebitelům tepelnou pohodu v bytě.
lake
Poslední komentáře