Pane Alfons,
zásadně nesouhlasím s tím, že by náklady podle tloušťky skla v oknech objektivně vyjadřovaly náklady na provoz výtahu. Navíc při předpokladu, že tloušťka skla bude většinou stejná, bychom se dostali k počtu bytů, což není objektivní.
Navrhuji, aby se zadalo zpracování studie „Jak zjišťovat objektivní náklady na provoz výtahů“, kdy by hlavními parametry bylo: váha dotyčného, počet pater, počet jízd. Vážící zařízení by bylo umístěno v podlaze výtahu, počet pater by zaznamenával zabudovaný PC ve výtahu a počet jízd by zaznamenával nesejmutelný náramek na zápěstí dotyčného.
Trochu mi činí problém návrhnout korekční koeficienty na počet pater. Samozřejně spotřeba el. energie není v přímé úměře k počtu pater (největší spotřeba je při rozjezdu), ale to by mohlo být výsledkem oné studie.
Také nevím, jak by se dělily náklady, pokud bych jel ve výtahu se sousedem. Kdybych jel se sousedkou, tak bych galantně náklady převzal na sebe, ale se sousedem?
Měl by se promyslet systém množstevních slev za jízdy, protože čím více jízd, tím více se výtah opotřebí a bude ho třeba dřívě vyměnit za ještě dokonalejší. Jednak by šlo do té doby vymyslet dokonalejší sledování spotřeby, jednak by se vyvolala poptávka domácností na nové výtahy a to v době krize potřebujeme, roztočit kola republiky!!
Možná by byly investiční náklady na spravedlivé zjišťování objektivních nákladů na provoz výtahů poněkud vyšší, ale ten pocit, že je konečně dosaženo odstranění poslední nespravedlnosti, je k nezaplacení.
Poslední komentáře