- svj zone: „Můj pohled: Pokud je v domě například rozvod plynu a jako vlastník na jeho instalaci a údržbu přispívám a jsem jeho spoluvlastník, tak nemá nikdo další právo mi bránit v užívání majetku v mém spoluvlastnictví, jen proto, že chce škodit.“
Naprosto neurčitá deklarace. Není o čem vést diskusi.
K připojení zpravidla bude vlastník muset prokázat že splnil požadavky (např. technické, normové, legislativní). Nemá žádný smysl diskutovat o naprosto neurčité situaci, kterou jste tu jen mlhavě naznačil.
- svj zone: „Nikdo není schopen odpovědět na otázku, zda je potřeba souhlas jen vlastníka jednotky, souhlas všech vlastníků jednotek, souhlas SVJ atd. “
Nemáte pravdu. Na tuto otázku dává odpověď občanský zákoník.
Podle § 1166 platí, že při rozdělení práva k nemovité věci na
vlastnické právo k jednotkám se v prohlášení uvedou (…) údaje
o jednotce (…) s určením účelu užívání.
Podle § 1169 platí, že týká-li se změna účelu užívání bytu na
základě žádosti jeho vlastníka, ke změně prohlášení postačí
souhlas většiny hlasů všech vlastníků jednotek.
Vyřešeno.
- svj zone: „Konečný názor, co konkrétní označení užívání znamená, zda ho vlastník dodržuje, leží na bedrech jednoho úředníka na stavebním úřadě. Neexistuje definice, seznam.“
Nemáte pravdu. Na tuto otázku dává odpověď stavební zákon.
Neexistuje sice „definice, seznam“, ale existují kriteria která stavební úřad povinně zohledňuje. Je totiž zjevně nemožné zpracovat nějaký uzavřený a konečný seznam, jak si to asi představujete Vy.
Podle § 126 platí, že stavbu lze užívat jen k účelu vymezenému zejména v kolaudačním rozhodnutí, v oznámení o užívání stavby nebo v kolaudačním souhlasu. Z uvedeného plyne kde je třeba začít hledat definici „účelu užívání“ a „způsobu užívání“ konkrétní stavby.
Dále § 126 odst. 3 vyjmenovává hlediska, kterým musí stavební úřad přihlížet při rozhodování o změně účelu užívání stavby. Změna v užívání stavby musí být v souladu s
- územně plánovací dokumentací,
- s cíli a úkoly územního plánování,
- s obecnými požadavky na výstavbu,
- s veřejnými zájmy chráněnými tímto zákonem a
- se zvláštními právními předpisy.
I kdyby snad vlastník neplánoval žádnou změnu účelu užívání stavby, stavební úřad má podle § 126 odst. 2 rozhodovací právo i při plánované změně:
- v provozním zařízení stavby,
- ve způsobu výroby nebo v jejím podstatném rozšíření,
- v činnosti, jejíž účinky by mohly ohrozit (I) život a veřejné zdraví, (II) život a zdraví zvířat, (III) bezpečnost, nebo (IV) životní prostředí.
Vaše námitky spočívají v tom, že jste nebyl úspěšný s Vaší konkrétní žádostí. Nepodařilo se Vám však zpochybnit systém podle kterého se řídí rozhodování stavebních úřadů.
Justitianus
Poslední komentáře