Dobrý den všem,
děkuji za vaše odpovědi, zejména těm, kteří se mi skutečně snažili odpovědět na mé dotazy.
K mému dotazu – nehodlám přebírat svj v pravém slova smyslu. ** Ale náš činžovní dům, mám předsedkyni svj, kterou jsem upozorňovala, že na justici by měly být zveřejněny ve sbírce listin dokumentace…nestalo se.
** Náš správce vede evidenci a vyúčtování u nájemníků – ale je to poměrně dost nepřehledné, a proto jsem se tázala, zda máte nějaké formuláře dle kterých „jedete“ – snažila jsem se dohledat i nějaké aplikace/programy pro přehlednost (přehledností myslím to, aby bylo jasné, kdo kolik platí a za co, jaké měl odečty apod.). Nás správce poskytuje pouze xls tabulky, které jsou méně přehledné a v pdf formátu těžko rozčíslitelné. Chtěla jsem „něco“, kdo bude přesně a srozumitelně rozúčtované služby – jak na jednotku (nájemníka), tak na celý dům, přehledy příjmů a výdajů. Chtěla jsem pomoci od někoho, kdo by mi něco takového mohl a chtěla poskytnout.
** Dále jsem zjistila, že naše účetnictví se moc „nevede“ a tak jsem se chtěla tady doptat – samozřejmě mám pojetí o účetnictví, ale nemohu k účtování položek dohledat vhodné podklady. Samozřejmě vím, že by svj mělo účetnictví vést (zkrácený rozsah – podvojné účetnictví).
** Chtěla jsem pouze tipy, zkušenosti, doporučení (a některým skutečně za doporučení velmi děkuji!).
Důvod mého dotazu bylo skutečně to, abych do situace domu lépe viděla a mohla si to zkontrolovat a s lidmi fundovaně komunikovat, když o předsednictví a správcovství mám trošku jiné představy. Také si nepletu GDPR s PENB:-)!
Mimochodem, je mi 23 let a zabývám se teď něčím, co není zcela můj obor, přesto si myslím, že ponětí mám a zabývám se tím proto, protože k domu mám „vztah“.
Přeji hezký den.
Poslední komentáře