Autorka textu zastává názor, že „2)příspěvky na správu domu a pozemku rozúčtovávané poměrně na jednotku“ se „neprovádí se vyúčtování ve smyslu každoročních přeplatků a nedoplatků“. Do této kategorie dává řadu nákladů, u nichž není dopředu známa jejich výše a nejde tedy přesně stanovit výši zálohy (např. bankovní poplatky, nový PC, když se starý rozbije apod.). V takovém případě vzniká rozdíl mezi předepsanou částkou (pokud všichni zaplatí tak i vybranou částkou) a skutečnými náklady. Například mohlo být za SVJ být předepsáno 20 tis., ale náklady byly 30 tis. Pokud se neprovádí každoroční vyúčtování přeplatků a nedoplatků, tak jak se tento rozdíl zaúčtuje a kdo ho zaplatí?
Osobně jsem zastáncem toho, že pokud možno vše je třeba chápat jako zálohové platby a každoročně zpracovávat vyúčtování všech těchto položek. Pak k podobným potížím nedochází.
Poslední komentáře