Vložil tep (bez ověření), 12. Říjen 2019 - 7:54

V zásadách pro elektronizaci státní správy je ustanovení, že stát nesmí požadovat informace duplicitně. V NOZ je uvedeno, co musí být povinně ve stanovách, to dodržujeme. Proč totéž ještě duplicitně cpát na katastr nemovitostí do prohlášeí vlastníka, kde máme prohlášení, které zplodili v dávno zrušeném SBD v době, kdy o NOZ nebylo ani potuchy? V prohlášení vlastníka je pro nás svaté rozdělení domu na jednoky a z toho odvozené spoluvlastnické podíly. Vše ostatní potřebné pro řízení chodu SVJ máme ve stanovách, případně v NOZ. Nesnažili jsme se opisovat §§ z NOZ do stanov, abychom stanovy po případné změně v NOZ nemuseli měnit. Platné stanovy náme uložené v rejstříku SVJ. Moc se zde tancuje kolem rozpočtu SVJ. Máme ve stanovách, že pokud výbor na shromáždění vlastníků nepředloží rozpočet, rozpočtem je skutečnost minulého roku upravená o předpokládanou inflaci. Míváme většinou jediné shromáždění vlastníků za rok, na kterém m.j. schválíme účetní závěrku za minulý rok, aby se následně vybíraly případné nedoplatky ze záloh a vyplácely přeplatky. To už je skoro polovina nového roku pryč. Většina faktur je v elektronické podobě, taktéž měsíční výpisy z účtů SVJ. Výbor je zasílá mailem všem, kdo si zasílání objednali. Momentálně mimo 3 členy výboru je dostávají i 3 vlastníci, ostatní neměli zájem. Revizní komisi nemáme ve stanovách, revizorem může být každý vlastník, výbor žádé informace neutajuje. Změny výše záloh na služby jsou dle stanov v kompetenci vlastníků bytů. Pokud si je někdo stanoví nízko, má velký doplatek. Většina se snaží mít přeplatek.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.