Vložil Vlastník co řešil (bez ověření), 28. Červenec 2019 - 23:49

Nemusí být pravda: „že mokroběžné obchodní měřidlo vodárenské společnosti je vždy přesnější než bytová podružná měření je reklamace u dodavatele často jen finanční ztrátou SVJ, protože náklady na neuznanou reklamaci nese ten kdo ji vyvolal.“

Protože hlavní – patní vodoměry vodárenské společnosti nemusí a často nebývájí přesnější než bytové vodoměry, resp. „bytová podružná měření“ tedy součet bytových vodoměrů. Obecně se po čase /zhruba po třech letech/ přesnost hlavních vodoměrů zhoršuje, někdy až o desítky procent! Máme v domě elektronicky odečitatelné podružné vodoměry a při zkoušce hlavního vodoměru se prokázalo, že měřily v součtu lépe než patní vodárenský starý cca. 5 let.

To, že: „25% rozdíl mě ústně sdělil technik fy Enbra…“ nic nemění na skutečnostech, které byly v tématu již uvedeny. Rozdíl uvedený jen v % procentech sám o sobě neukáže jestli se vyplatí nebo nevyplatí začít chybovost řešit. Musíte znát další proměnné, celkový náměr za stejné období na hlavním vodoměru a součty podružných. Spočítat vstupní nákladovost na řešení atd. Rozdíl v % převést převést na finance. Příspěvek http://www.portalsvj.cz/…ych-bytovych#… a hlavně to téma v odkaze, http://www.portalsvj.cz/…ych-bytovych#… vše vysvětluje celkem dobře.

Tedy, že: „Pokud odchylka objemu naměřeného patním vodoměrem a součtu objemů naměřených bytovými vodoměry nedosahuje 25 % (v obou směrech), vůbec se tím nezabývejte, nemá to smysl.“ je stále chybné a zavádějící tvrzení. V našem domě se řešil mnohem menší % rozdíl než 25 % a nakonec se ukázalo, že se řešit vyplatilo. Ale museli jsme nejdříve přepočítat i další proměnné na finance.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.