Předpokládám, že roční služba úklidu je vyfakturována SVJ roční
fakturou, za předem dohodnutou cenu. Je třeba aby tuto fakturu schválila
osoba, která dle vnitřních předpisu (stanovy, předpis o schvalování ÚD)
takové oprávnění má. Schválenou a splatnou fakturu lze potom zaplatit
dohodnutým platebním instrumentem. Platba už se neschvaluje! Co se týče
úhrad vlastníků předpokládám, že existuje nějaká dohoda o postupu
placení příspěvků, záloh nebo splátek podle času převzetí faktury a
plateb od vlastníků. Doklad o placení poskytuje standardně platební
instrument použitý plátcem, bankovní výpis, výpis SIPO nebo pokladní
stvrzenka, poštovní poukázka. Pokud je známa přesná cena výkonu úklidu
předem, stačí rozepsat finanční nárok na členy a vyúčtování není
potřeba.
Pokud vše probíhá dle tohoto popisu a uvedené účetní i finanční
transakce jsou zaevidovány, pak nevzniká žádná nezákonná činnost.
Poslední komentáře