Děkuji za osvětu. Zákon 67/2013 Sb. jsem pochopil tak, že SVJ je poskytovatelem služeb, je zde tedy fikce poskytovatele. Mám to chápat tak, že tedy jde o rozkolejení právních předpisů a účetní praxe?
Pak se tedy zeptám opačně – pokud není úklid outsourcován, ale je poskytován přímo SVJ (uklízečka má s SVJ uzavřenu DPP), popřípadě outsourcován je, ale není vyúčtován v rámci vyúčtování služeb (je-li ve stanovách ustanovení, že se úklid nebude vyúčtovávat), pak tedy faktura za úklid či DPP bude nákladem zaúčtovaný na 5×x ?
Citace ze stanov:
Náklady na služby se na vlastníky jednotek rozúčtují takto:
provoz výtahů a úklid společných prostor v domě bude účtován v rámci
vyúčtování příspěvku na správu domu a pozemku.
Příspěvek na správu domu a pozemku se vyúčtuje za společenství
nejpozději do 4 měsíců po skončení kalendářního roku a výsledek
z vyúčtování se vypořádá, nerozhodne-li shromáždění vlastníků
jinak, takto:
zisk společenství bude vždy převeden do fondu ze zisku, který se používá
výhradně k úhradě nákladů na správu domu a pozemku, nebo úhradě
ztráty společenství,
ztráta společenství bude uhrazena z fondu dlouhodobé zálohou na opravy,
pokud nerozhodne shromáždění vlastníků při schvalování hospodaření
jinak.
Dlouhodobá záloha se vyúčtuje pro společenství v minimálním členění
na náklady na opravy a na výdaje na modernizace a rekonstrukce společných
částí, a to do 4 měsíců po skončení kalendářního roku; nevyčerpaný
zůstatek dlouhodobé zálohy se nevypořádává a převádí se do
dalšího roku.
Poslední komentáře