Neexistuje univerzální příručka, co všechno by se mělo mezi vlastníky rozúčtovat, protože v každém SVJ mohou existovat různé náklady a s nimi spojené výdaje.
Navíc v každém SVJ se vlastníkům poskytují různé služby, které zajišťuje pro vlastníky SVJ.
Navíc se může vyskytovat i to, že se některý náklad rozúčtuje pouze mezi skupiny vlastníků, či se týká pouze jednoho vlastníka. V našem SVJ se takto například podílí skupina vlastníků, kteří mají výhradní právo k využívání lodžií, na nákladech na pořízení zasklení všech bytových lodžií. Navíc, pokud chce vlastník bytové jednotky využít kamerového systému, má možnost využít služby SVJ, že mu nainstaluje kameru v patře, kde bydlí. Pokud však ostatní vlastníci tuto službu nechtějí využít, nese náklady na pořízení pouze tento vlastník.
K Vašemu prvnímu odstavci:
- Nerozumím pojmu náklad na rozpočítání nákladů – myslíte tím, že SVJ zaplatí nějaké firmě, která rozpočítá náklady mezi jednotlivé vlastníky, za což si nárokuje odměnu vystavením faktury, kterou SVJ zaplatí?
- Náklad na správu domu a účetní – myslíte tím nějakou formu smlouvy (dříve třeba mandátní, či příkazní apod.), kdy má SVJ uzavřenou smlouvu s nějakou firmou/podnikatelem, kterému jsou svěřeny některé úkony?
Poslední komentáře