Takže Vám p. Božka odpovím – to že Vaše SVJ funguje tak jak funguje je problém Vás vlastníků, výbor dělá pouze to, co mu dovolíte. Já zastávám názor, že vlastník má dostat informace, samozřejmě, že během roku, tak jako ve většině SVJ, se nikdo nezajímá, ale fakt je, že na shromáždění u nás chodí všichni v domě žijící. A jedním z bodů našich shromáždění je seznámení s hospodařením SVJ – výbor připraví několik paré veškerých pohybů na účtech společenství během roku teď za r. 2016, máme zpracovanou výroční zprávu za r. 2016, přehled dlužníků, k dispozici je bankovní účet a složka, ve které jsou založeny veškeré dokumenty, letos to bude za r. 2016 (př.:zápisy – ze shromáždění, výboru, kopie faktur, veškeré revizní zprávy, přiznání k DPPO) a dále vše, co během roku výbor musel řešit. Každý vlastník se s tím má možnost seznámit. Samozřejmě, je-li podána reklamace, musí se k ní výbor, případně správce (má-li k tomu pověření)vyjádřit, buď reklamaci uznat a vyúčtování nechat přepracovat, neuzná-li ji pak se vyjádřit – lhůtu má 30 dnů, takže se samozřejmě může vrácení přeplatků prodloužit. A jinak, i když nikdo reklamaci neuplatní pak vrátit přeplatky lze nejpozději do 31.7. přísl.roku. A jestliže čtete příspěvky na tomto portále, tak u SVJ je skutečně dlouhodobá záloha nikoliv FO. A i SVJ zisk ke zdanění vytvořit může- např. my vloni zdaňovali vymožené úroky z prodlení. Píšete-li, že Váš „FO-dlouhodobá záloha“ nebude vypořádán- zjistěte si, jak to máte ve Vašem SVJ stanoveno, zda právě toto nemáte ve svých stanovách, které jste si odhlasovali. Já zastávám názor, že lepší je se vším seznámit a pak odpadnou jakékoliv problémy.
Poslední komentáře