Děkuji všem za rady. Díky odkazu na mfcr jsme našla, že společenství bylo opravdu založeno 26.1.2016 a zapsáno 2.2.2016. V listinách je pouze notářský zápis (to jsou nejspíš stanovy, že?), takže předpokládám, že se ještě nekonala žádná schůze. Dle stanov má být schůze svolána minimálně 1× ročně, takže máme co dělat, abychom to stihli.
Celkově mi stanovy připadají celkem obecné. Sama z nich nepoznám, jakým způsobem máme platit zálohy:
Příspěvky na správu domu a pozemku a úhrady nákladů na služby
- Pro účely financování nákladů na správu domu a pozemku platí členové měsíční
příspěvky, a to:-------------------------------------------------------------------------------------
- stejnou částkou za jednotku – na náklady vlastní správní činnosti společenství (§
1180 odst. 2 občanského zákoníku),–-----------------------------------------------------
- ve výši odpovídající podílu podlahové plochy jednotky na celkové podlahové
ploše všech jednotek v domě – na ostatní náklady; plocha společné části sloužící k výlučnému užívání jen některému vlastníků jednotky se započítá takto:-----------
- balkon 50 % plochy,–------------------------------------------------------------------
nedohodnou-li se všichni vlastníci na jiném podílu na úhradě nákladů na správu domu a pozemku.----------------------------------------------------------------------------------------
Možná jsem blbá, ale opravdu nevím, co z toho vyplývá. Sama to chápu tak, že z toho nevyplývá vůbec nic a je to jenom výčet možných způsobů úhrady nákladů za služby. Není zjevné, který způsob je platný pro úhrady čeho.
Poslední komentáře