O tom, že je poskytovatelem SVJ není sporu. Není sporu ani o tom, že SVJ určí podle vyhlášky poměr základní a spotřební složky. Otázkou je, zda může určit jedině shromáždění, nebo také sám statutární orgán. Není jistý váš výklad, že musí určit shromáždění podle § 1208 NOZ. To proto, protože § 1208/e se vztahuje na služby s vyjímkou služeb podle zvláštního předpisu (zákona o službách), což je služba vytápění, o tom jsem psal už opakovaně. Psal jsem i o tom, že podle DZ a metodického pokynu MMF k vyhlášce č. 269/2015 Sb. „by se měl použít nižší procentní podíl základní složky u objektů, které prošly kompletní revitalizací, dále v případech použití denostupňové metody měření a tam, kde jsou použity kalorimetry. Toto ponížení nelze doporučit pro objekty, na kterých nedošlo k žádným úpravám, které se týkají zlepšení tepelně izolačních vlastností objektů.“
O čem má tedy shromáždění rozhodovat, když by mělo postupovat dle uvedeného? A předseda tak postupoval a určil podle uvedeného poměr mezi ZS a SS. Nepochybně mohl vlastníky o způsobu povinného rozúčtování vycházejícího od 1.1.2016 z novelizovaného zákona o službách informovat předem. Je ale možné nepostupovat od 1.1.2016 podle povinného rozúčtování daného zákonem o službách jenom proto, že vlastníci nebyli informování o novelizovaném zákonu o službách?
Poslední komentáře