Vložil TN (bez ověření), 29. Prosinec 2016 - 8:58

Mimochodem jsem si uvědomil jednu pikantnost.

Představte si, že SVJ jednoho krásného dne rozhodne, že „úklid“ již nebude službou, resp. rozhodne, že úklid se nebude vyúčtovávat.

Vlastník jednotku pronajímá nájemci na základě nájemní smlouvy. Smlouva může být na dobu neurčitou, nebo určitou např. 1 roku či 5 let…

A v této nájemní smlouvě mezi pronajímatelem a nájemcem je výčet služeb (mezi kterými je „úklid“) a pravidla pro vyúčtování. Pronajímatel je povinen nájemci úklid vyúčtovat, ale nemá jak, protože SVJ úklid přestalo vyúčtovávat a pronajímatel nemá podklady (nemá svoje vyúčtování, resp. v jeho vyúčtování úklid absentuje).

A smlouvu jentak změnit nelze, pokud druhá strana (nájemce) se změnou nesouhlasí…

Pronajímateli se tak vlastně zvednou fixní náklady o 110 Kč a sníží příjem (platby za služby nejsou příjmem pronajímatele, jelikož je s nájemcem vyúčtovává).

Otázka také je, jak by se na to dívala kontrola z FÚ, kdyby kontrolovali jeho DAP? Pronajímatel si začne dávat do nákladů „úklid“… To by asi šlo, proti tomu by nejspíš FÚ nic nenamítal? Těžko říct, protože ve stanovách SVJ a nejspíše i na předpise záloh je „úklid“ stále veden jako služba (pro FÚ poslouží jako doklad o nákladu právě předpis záloh vystavený společenstvím a asi i stanovy), akorátže přestal být vyúčtováván… Ale příjem pronajímateli klesne, tedy ke zdanění půjde nižší částka… Tak nevím…

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.