Asi bych nešel cestou maximalizování požadavků a jejich přesné specifikace, pokud nemáte „jasný cíl“.
Základní rozhled získáte nahlížením do hlavní knihy, bankovních výpisů, pokladní knihy, přehledu faktur, podkladů pro nastavení a rozúčtování záloh.
Teprve následně se objeví potřeba doplnění a konkretizaci některých položek, nahlížení faktur, smluv a podobně, zápisů z jednání Shromáždění, Výboru, a pod.
a domnívám se že tyto již statutární vedení poskytne bez nutného soudního projednávání.
Základním problémem však je nejasná specifikace Občanského zákona, který sice stanoví právo nahlížení jako možnost člena, ale nikoliv jako povinnost zpřístupnění pro statutáry. A vzhledem k poměrům v SVJ (s mlčící většinou oveček) si vlci statutárů dovolí nereagovat, či o konkretizaci zpřístupnění dokladů licitovat (jako soudci) i hlasovat, přičemž nerespektují základní povinnost člena (bez ohledu na jeho vyvolení), neomezovat svým jednání jiného člena v jeho právech.
Poslední komentáře