Slimaku, nemyslím, že zde je co platné se probírat v tom, jak je zpracovaná smlouva se smluvním správcem, případně jak vyfakturovat „vodníkovi“ jeho údajnou nadspotřebu. Jsou-li poměrové vodoměry v jednotkách s neplatnou lhůtou jejich úředního ověření, je vše marno, protože taková stanovená měřidla nelze použít pro rozúčtování finančních nákladů za spotřebovanou vodu v celé zúčtovací jednotce a nastává pouze možnost uvedená v zákoně 67/2013 Sb. § 5 Rozúčtování nákladů na služby (1) Způsob rozúčtování poskytovatel služeb ujedná s dvoutřetinovou většinou nájemců v domě, nebo o něm rozhodne družstvo, anebo společenství. Změna způsobu rozúčtování je možná vždy až po uplynutí zúčtovacího období. (2) Nedojde-li k ujednání, nebo rozhodnutí družstva, anebo společenství, rozúčtují se náklady na služby takto
- dodávka vody a odvádění odpadních vod v poměru naměřených hodnot
na podružných vodoměrech; není-li provedena instalace podružných
vodoměrů ve všech bytech nebo nebytových prostorech v domě, rozúčtují
se náklady na dodávku vody a odvádění odpadních vod podle směrných
čísel roční potřeby vody1),
Budiž to pro všechny vlastníky jednotek poučením, že zákony je nezbytné dodržovat. Pokud by tuto skutečnost SVJ jako právnická osoba nebylo ochotno respektovat, ani nebudu uvádět výši sankce, která za neplnění povinnosti zajistit řádné úřední ověření měřidel pro tento účel hrozí.
Samozřejmě že důležitou roli zde hraje skutečnost, kdo je vlastníkem těchto měřidel. Názor, že dokument prohlášení vlastníka je po vzniku SVJ mimo hru, mohl uvést pouze diletant.
Zdeněk II
Poslední komentáře