Správa přijaté zálohy-účetní stav a realita. Rozdíl a účetní navýšení částky
Dobrý den
účetnictví bylo předáno nové účetní k vyúčtování služeb.
V účetní závěrce za rok 2013, 2014 v knize analytické evidence našla uvedenu částku za správu "Správa přijaté zálohy" a zůstatek ve výši zhruba dvojnásobku částky která byla vyúčtována ve
vyúčtování nákladů a služeb. Tzn. částka na roční správu je
20 000,- Kč a v účetní závěrce (závěrkách) je uvedena částka zůstatku ve výši cca. 40 000,- Kč.
Předchozí účetní tvrdí, že vše ostatní kromě správy domu /účetní služby, tech. revize, pojistky, právní poradenství apod./
účtovala extra. Za účetní služby bylo placeno z účtu SVJ extra na její bank.účet, za správu bylo placeno extra výboru na jejich bank.účty.
Tzn. fakticky byly z bankovního účtu odeslány správné částky
na správné účty.
Nová účetní tvrdí, že z předchozích dvou závěrek není možné zjistit
čeho se zaúčtované navýšení za správu domu týká a rozdíl že je buď možné:
A) vyúčtovat v dalším období
nebo
B) převést na vrub fondu oprav
A) Vyúčtovat v dalším období znamená dát vlastníkům k úhradě navíc 20 000,- Kč v rámci vyúčtování služeb v dalším roce?
Připadá mi to nesmyslné, protože veškeré ostatní administrativní služby. účetní služby, technické revize, pojistky, právní poradenství apod.
byly již zaplaceny z účtu SVJ /tzn. fondu oprav a ve vyúčtování služeb/ a v rámci ročního vyúčtování pro vlastníky se neuváděli-nedopláceli.
Znamenalo by to fakticky vyúčtovat něco vlastníkům navíc ...
B) Operací převést na vrub fondu oprav je myšleno?
Jen účetně snížit částku na fondu oprav oproti současnému stavu v účetních dokladech, tzn.
že by vlastníci dále platili (bylo jim vyúčtováno) dále správně 20 000,-Kč za správu ročně?
Případně jak by šla situace správně vyřešit?
Děkuji.
PS:
Co tvoří rozdíl mezi (správa domu - závěrka-zůstatek) 40 000,-Kč minus (správa vyúčtování pro vlastníky) 20 000,-Kč,
tzn. jaký je to konkrétně druh nákladu mi předchozí účetní ještě nesdělila.
Poslední komentáře