U nás to funguje tak, že předáváme vyúčtování proti podpisu. Vlastník podepisuje převzetí v seznamu, kde je uvedený celkový přeplatek nebo nedoplatek. Mají možnost se podívat všichni, kolik bylo přeplatků nebo nedoplatků. Já bych taky neukazovala vyúčtování jednotlivých vlastníků ostatním. Je k dispozici seznam vlastníků, kde je přehled, kolik zaplatili za jednotlivé služby. Neukazuje ale, kolik zaplatili v jednotlivých položkách jako zálohy, jaké byly náklady a rozdíl. V tom přehledu jsou celkové zálohy a náklady a jejich rozdíl. To prostě program, který má účetní, neumí. Umí ale udělat vyúčtování pro jednotlivé vlastníky. Pokud chce někdo posuzovat, jestli je správné rozúčtování, musí vycházet z vyúčtování za celý dům a jaká jsou pravidla pro rozúčtování. My jsme si seznam taky udělali pro jednotlivé položky (teplo, SV, TV, výtah, elektřina), kolik byly zálohy, náklady a rozdíl. Toto se objevuje i ve vyúčtování pro vlastníka.Je to pak podkladem pro změny plateb. Jestliže jeden platí 300 Kč za SV a druhý 500 Kč, spotřebu mají stejnou, tak než se ten první nediví, že ten druhý dostane vráceno víc peněz. To ale musíte těm lidem říct, je to nenapadne.
Poslední komentáře