—————— Važeni pokusim se vše co řikate si nějak srovnat. O otazce zda SVJ vzniklá podle ZoVB nemají (Lake) či maji (kolemjdouci a minusujici) způsobilost rozhodovat o technickém zhodnocení jsem vychazela z definice pravnicke osoby SVJ 72/1994.
ZoVB § 9 řika: Společenství vlastníků jednotek (dále jen ”společenství”) je právnická osoba, která je způsobilá vykonávat práva a zavazovat se pouze ve věcech spojených se správou, provozem a opravami společných částí domu (dále jen ”správa domu”), popřípadě vykonávat činnosti v rozsahu tohoto zákona a činnosti související s provozováním společných částí domu.
V tom připadě souhlasi to co řika p.Lake, tedy že do zpusobilosti SVJ dle 72/1994 nepatři žadne dalsi dalši povinnosti či prava, shrnute pod pojmem Technicke zhodnoceni atd. Stejně tak tedy nepatři do zpusobilosti SVJ příprava a provádění změn společných částí domu nástavbou, přístavbou, stavební úpravou nebo změnou v užívání, jakož i se zřízením, udržováním nebo zlepšením/modernizaci zařízení v domě nebo na pozemku.
Avšak, navzdory vyše popsanemu omezeni zpusobilosti SVJ 72/1994 (§ 9) sděluje §11 (5) nasledujici: K přijetí usnesení o změně účelu užívání stavby6) a o změně stavby7) je zapotřebí souhlasu všech vlastníků jednotek. Jde-li o modernizaci, rekonstrukci, stavební úpravy^7a) a opravy společných částí domu, jimiž se nemění vnitřní uspořádání domu a zároveň velikost spoluvlastnických podílů na společných částech domu, postačuje souhlas tříčtvrtinové většiny všech vlastníků jednotek.
Podobně lze ve stavajicich stanovach z roku 2009 nalezt nasledujici: Do výlučné působnosti shromáždění náleží rozhodování o změně účelu užívání stavby, změně stavby, jakož i o podstatných změnách týkajících se společných částí domu, (14) K přijetí usnesení o změně účelu užívání stavby, o změně stavby, jakož i o podstatných změnách týkajících se společných částí domu je zapotřebí souhlasu všech členů společenství. Podstatné změny společných částí domu Společenství dále zajišťuje se souhlasem všech členů společenství změny stavby (nástavby, přístavby, rekonstrukce a modernizace) a změny v užívání stavby.
Na zakladě § 11(5 ) dochazi p. kolemjdouci a minusovač k nazoru, že pravnicka osoba SVJ 72/1994 ma zpusobilost rozhodovat o technickém zhodnocení atd.
Pan lake mini, ze o technickem zhodnoceni nerozhoduje pravnicka osoba SVJ ale vlastnici bytovych jednotek.
Přiznam se, že jsem si to v me laicke hlavě zjednodušila. Pokud se v časti ”Předmet činnosti společenství objevi jine činnosti než sprava, provoz a opravy domu předpokladam, že se jedna o pokus rozšiřit pravomoc pravnicke osoby SVJ dle ZoVB. Domnivam se spravně či chybně, že se jedna o pokus rošiřit pravomoce pravnicke osoby SVJ 72–1994 pomoci stanov na SVJ 2014 NOz? Je či neni v pořadku okopirovat do”předmetu činnosti SVJ 72/1994 čast z ”předmetu činnosti SVJ dle NOZ?
Poslední komentáře