Pane Korky, nikdo zde nehodnotil zda je DOBŘE či ŠPATNĚ, že vyhláška neobsahuje použitelný postup (algoritmus) rozúčtování pro případ použití náměrů indikátorů. Rozhodující je pouze ta skutečnost, že vyhláška takový postup neobsahuje. To má totiž svůj právní dopad.
Ministerstvo konečně po 14 letech přiznalo skutečnost, kterou zde dva roky tvrdím a schytávám za to kritiku a minusy: že vyhláška je nepoužitelný právní předpis pro rozúčtování s použitím indikátorů. Musí vždy (v každém SVJ) být dotvořena a doplněna, jinak je nepoužitelná.
Zákon č. 67/2013 Sb. zavedl ode dne 1.1.2014 rozúčtování služby vytápění pouze po souhlasu všech vlastníků jednotek s použitým postupem (algoritmem). Nejde tedy o „vodění za ručičku“, jak to mylně interpretujete. Vlastník jednotky není povinen souhlasit s nesrozumitelným a neurčitým postupem rozúčtování ve stylu „ono se to nějak spočítá, netušíme jak“. To není „vodění za ručičku“, nýbrž obecný požadavek NOZ na určitost a srozumitelnost právního jednání.
Nedojde-li k souhlasu všech s předloženým postupem, má se v souladu se zákonem použít jiný právní předpis – je míněna vyhláška č. 372/2001 Sb.. V ní je ale obsažen jediný postup (algoritmus), který nevyžaduje dotvoření, doplnění a souhlas všech: Tímto postupem je rozúčtování pouze podle započitatelných podlahových ploch. Při tom je tedy třeba ignorovat náměry instalovaných indikátorů.
Pouze tento jediný postup (podle § 4 odst. 5 vyhlášky) je ve vyhlášce popsán natolik srozumitelně a určitě, že může být použit i přes chybějící souhlas všech vlastníků jednotek (§ 6 zákona č. 67/2013 Sb.).
lake
Poslední komentáře