Bohužel, formátování se nezachovalo, ale myslím, že podstatné údaje se z toho dají vyčíst.
K jednotlivým položkám:
- Správa domu (fond oprav) – doporučuji přejmenovat na „Dlouhodobé zálohy na správu (Fond oprav)“. Nepočítám-li kritiku místních na téma, že FO neexistuje, tak tímto to vyřešíte ke spokojenosti všech. Termín „správa domu“ mi přijde zavádějící.
- Správce domu – správcem se může myslet SVJ, správní firma, nebo kdokoliv jiný, kdo na základě smluvního vztahu vykonává pro SVJ funkce správy. Zde by se spíše hodil termín „správa domu“, nebo „vlastní správa“. Platí každý stejně, tzn. jedná se o náklady na vlastní správu, kam budete účtovat vše, co se týká takových nákladů, což nejsou pouze náklady na správce.
- Elektřina – velmi doporučuji přispívat a rozúčtovávat podle podílu, nikoli podle osob!
Co je uvedeno v PV ohledně hospodaření, platí pouze do chvíle, než dojde ke schválení jiného postupu. Jestliže jste si schválili, že pojištění, elektřina nebo cokoliv dalšího bude hrazeno jinak, platí to, co jste si schválili. Mám tušení, že obecně to tak bývá – v PV se stanoví jen minimum samostatně rozúčtovatelných nákladů s tím, že většina nákladů půjde z FO. Je potom úkolem SVJ vyjmout z FO pravidelné náklady, vytvořit na ně samostatné položky v Předpisu plateb a účetnictví. A z FO platit opravdu jen opravy v domě nebo jiné občasné náklady, které nespadají do nákladů na vlastní správu. A samozřejmě si tam syslit finance na budoucí větší opravy.
Pozn. pro rýpaly: Ano, Fond oprav neexistuje, ale o tom tato diskuse není, tak se, prosím, zdržte komentářů na toto téma.
Poslední komentáře