Pavle II,
domnívám se, že možnost kontroly je v obou právních formách obdobná. Jak roční, tak průběžná.
V BD i SVJ je v kompetenci nejvyššího orgánu projednávat účetní závěrku. A před tím si může člen BD vyžadovat podrobnosti (§ 636/2/e ZOK), případně je vyžadovat přímo na jednání nejvyššího orgánu.
I průběžná kontrola je obdobná.
V SVJ je umožněna NOZ pro každého člena SVJ.
V BD má kontrolní funkci kontrolní komise dle § 715 ZOK. Zde se může uplatnit člověk mající zájem kontrolovat průběžně hospodaření BD.
U BD s méně než 50 členy se obvykle kontrolní komise nezřizuje (§ 726 ZOK). V tomto případě má vůči statutárnímu orgánu stejnou pravomoc jako kontrolní komise každý člen družstva. Družstev do 50 členů je cca 6,5 tisíce z 9,2 tisíce BD celkem.
Problém vidím úplně jinde. Nezájem členů BD a SVJ o dění v BD a SVJ.
Hezký den!
Pavel
Poslední komentáře