Podle zákona a určitě i Vašich stanov máte právno na informace.
„§ 1179 NOZ – Vlastník jednotky má právo seznámit se, jak osoba odpovědná za správu domu hospodaří a jak dům nebo pozemek spravuje. U této osoby může vlastník jednotky nahlížet do smluv uzavřených ve věcech správy, jakož i do účetních knih a dokladů.“
Můžete začít tím, že využijete tohoto práva na informace a z účetních dokladů zjistíte, na co byly použity Vaše zálohy/příspěvky na správu, případně jak velkou část vybraných příspěvků zůstává nevyčerpána na účtě SVJ. Podle účt. dokladů a smluv můžete zkontrolovat oprávněnost vynaložených přostředků na správu zaúčtovaných v účetnictví. Na shromáždění tyto informace nezískáte, ani se nemusíte nervovat nic neřešícím nekonkrétním dohadováním v diskuzi.
Až po takovéto konrole můžete dojít ke konkrétním závěrům, zda jsou vyúčtované náklady na správu oprávněné a zda výbor jedná s péčí řádného hospodáře. Při větším zůstatku nevyčerpaných prostředků určených na správu můžete požadovat vysvětlení (žádejte rozpočet na příští období). Pokud zjistíte nějaké pochybení u výboru nebo správce, můžete se zde pak konkrétními dotazy požádat o radu, jak postupovat dále.
V případě, že nejzistíte nějaké závažné pochybení, ale jedná se Vám o dodržování pravidel zákonných ustanovení, případně stanov, tak uvádějte konkrétní záležitosti.
Poslední komentáře