1.) Zastupování samostatně – to pro Vás znamená, že pokud budete provádět nějaký právní úkon, ke kterému jste zmocněn na základě nějakého usnesení či jako člen statutárního orgánu, například podpis smlouvy, tak nepotřebujete k tomu podpis někoho dalšího. Na rozdíl od SVJ, u kterých je třeba právní písemný úkon platný pouze s podpisem předsedy a dalšího člena výboru. 2.) O službách a příspěvky – shromáždění se rozhoduje o tom, jakou částku bude každý majitel přispívat do DZO, shromáždění rozhoduje o tom, jakým způsobem se bude uklízet a například schválí smlouvu na úklidovou službu a její rozúčtování. Vy budete ten, který ji dle bodu 1 podepíše. 3.) Pojištění domu – nejedná se o věc, kterou by mělo schvalovat shromáždění, pokud toto nemá vyhrazeno ve Stanovách. Smlouvu na pojištění můžete uzavřít bez souhlasu Shromáždění. Navíc v tomto pojištění můžete mít zahrnutou i pojistku k Vaší trestněprávní odpovědnosti jako statutárního orgánu SVJ. Těžko donutíte jít všechny vlastníky do pojišťovny podepsat smlouvu na uvedenou nemovitost. Nehledě na to, jak by to vypadalo při případném pojistném plnění. 4.) Revize – berte to tak, že Vy jako statutární orgán máte odpovědnost za to, že ty revize budou provedené. Co byste dělal, kdyby Shromáždění řeklo, že se dělat nemají? Stačí taková odpověď? 5.) Placení – nechte schválit Shromáždění, jakým způsobem se rozúčtuje. 6.) Zaplacení revizí – to hradíte z účtu, pokud nemáte vybranou zálohu, tak až budete vědět, jak se to rozpočítá. Tak se to dá do vyúčtování za dané období dle schváleného klíče. 7.) Odkud chcete vybírat peníze. Osobně si myslím, že když se s notářkou spojíte, tak pochopí, kdy budete moci peníze zaslat. 8.) Zápis z jednání voleného orgánu je například zápis z jednání výboru.
Poslední komentáře