kritérium „pes ve výtahu“ je diskriminační. A bude problém, jak účtovat psy co jsou jen „na návštěvě“. Když aerolinky mají kritérium „váha“ a podle něho určují cenu letenky, tak byste měli ty psy (a kočky a papoušky – máme rovnoprávnost) před vstupem do výtahu vážit.
Kritérium pro zjištění „provozních nákladů“ by mělo být technicky nesporné: např čipy pro použití výtahu. Jejich online evidence při jejich použití ve spojení s „váhou osoby“ a s odečtem na „elektroměru“, zcela jednoznačně a mnohem přesněji než teď určí provozní náklad za každou jednotlivou jízdu ať pojede výtahem pes, slon nebo cizí osoby navštěvující „kadeřnictví“ v 3-patře v bytě soukromé kadeřnice Novákové.
Pozor ale na technickou realizaci: čip nelze používat „přiložením“, protože výtahem může v jednu cvhíli jet více cizích osob do různých pater. Realizace může být taková, že každý oprávněný člen SVJ bude mít přidělen čip, který se aktivuje uvnitř kabiny „bezdotykově“ a výtah sám přepravní váhu změří a vyhodnotí se seznamem vah čipů (stačí pár týdnů a systém jistě dokáže sám určit „kolik který čip váží“). Pokud bude „velký“ rozdíl mezi váhou změřenou a sečtenou, pak se nerozjede dokud se ručně na některý „čip přítomný v kabině“ nepřidělí ten rozdíl vah. A to už je na každém jednotlivci který výtah právě používá.
PS: Jenže s takovým kritériem by měli nepochybně problém rasisti z vyšších pater a v mezních situacích by se asi používal trochu nepohodlně. Ale vzpomeňme všichni na nápady experta, páně L… z r. 2010, který chtěl svého času odebírat vodu přes mincovní automat. Věřím že ale „pokroková SVJ“ se 141 resp od 10-pater a 100-jednotek výše, se nad popsaným nápadem zamyslí.
Poslední komentáře