Pane Koubo, Váš návrh je nerozumný a přivedl by tazatele do velkých potíží.
Za prvé:
Nevíte, že tazatel nehradí „za službu“, nýbrž hradí průběžně
pouze zálohy. Za službu bude hradit teprve po uplynutí doby čtyř
měsíců po skončení zúčtovacího období. Jak si představujete,
že bude soudu o rok později prokazovat, že v září se netopilo, i když
podmínky byly podle něj splněny?
Za druhé:
Pokud po vyúčtování ukončeného zúčtovacího období odmítne úhradu
případného doplatku, stane se samozřejmě neplatičem a bude na něj podána
žaloba. Bude pouze na něm, aby soudu tvrdil a prokazoval, že služba mu
(před rokem a půl) nebyla poskytována řádně. Soudu to ovšem neprokáže.
Nebude schopen vysvětlit, proč se okamžitě nedomáhal nápravy cestou
reklamace služby. Bude jako neplatič odsouzen k úhradě dlužné částky,
k úhradě soudních poplatků a k náhradě veškerých nákladů
protistrany.
Za třetí:
Pokud jste snad Váš námět mínil tak, že tazatel má přestat hradit
zálohy, pak by scénář byl naprosto stejný: Tazatel se
dostane ihned do pozice neplatiče záloh. Platba záloh je samostatnou
povinností odběratele služby a není nijak vázána na kvalitu dodávek
služby. Soud bude pouze rozhodovat zda neplatiči byla oznámena výše
předepsaných záloh a zda plní či neplní svou platební povinnost. Soud
vůbec nepřipustí projednávání otázky zda služba byla dodávána
řádně. To je jiná záležitost; soud žalovaného odkáže na reklamační
řízení mezi ním a SVJ. Na povinnost vlastníka hradit po celý rok
předepsané zálohy to samozřejmě nemá žádný vliv.
Navíc by neplatiči v obou případech vznikla zákonná povinnost uhradit na účet SVJ navíc i pokutu 100 Kč denně za každý den prodlení s úhradou peněžité částky, podle zákona č. 67/2013 Sb..
Z uvedených důvodů tedy musím Váš námět označit za velice, opravdu velice špatný nápad. Jak má tazatel postupovat v souladu s právem jsem mu už napsal dříve.
lake
Poslední komentáře