Přečetl jsem Vaše stanovy (SBD Krušnohor) a z věcného hlediska
žádné nedostatky nevidím. Předpis poplatků (příspěvky a zálohy) se
aktualizuje v čase když nastane změna.
U Vás návrh zpracovává správce:
čl. XVII odst. 2)
"Uzavře-li společenství podle těchto stanov smlouvu se správcem, je povinno
smluvně dojednat také povinnosti správce, předkládat orgánům
společenství ke schválení návrhy výše příspěvků na správu
domu a pozemku a výše záloh na úhradu za služby placené členy
společenství, … ".
Pravidlo tvorby návrhu je jen ujednání mezi SVJ (objednavatel) a správcem
(dodavatel). Z jakých podkladů (z účetních dat nebo z nějaké
směrnice…)zpracovává návrhy poplatků je jeho věc (případně SVJ) a
asi není ani podstatná forma a členění na položky rozpisu. Důležité je
uvedení součtů za SVJ, jak píše p. Lake.
Zpracovaný návrh poplatků správcem (a nikoliv metoda sestavení), pak je
schválen shromážděním vlastníků…
čl. VII Shromáždění, odst. 3) body f) g) ..rozhoduje o
- výši příspěvků členů společenství na správu domu a pozemku,
popřípadě o výši a způsobu placení dalších příspěvků na činnosti
uvedené zejména v čl. IV,
- výši záloh na úhradu za služby, pokud není rozhodování v této
věci usnesením shromáždění svěřeno výboru nebo pověřenému
vlastníkovi…
Schválené poplatky pak:
čl. IX. Pověřený vlastník, odst. 4 bod i)
- sděluje jednotlivým členům společenství výši a splatnost příspěvků na náklady spojené se správou domu a pozemku a výši záloh na úhradu za služby…
V našem SVJ je to obdobně, až na to, že místo pověřeného vlastníka je „výbor SVJ“ a místo „směrnice“ máme dodatky k mandátní smlouvě mezi SVJ a správcem.
Poslední komentáře