Proč neuhradíte opravu schodů z dlouhodobých záloh na opravy a údržbu? To mi připadá logičtější. Osobně bych z krátkodobých záloh na správu hradil jen náklady na činnost společenství, např. odměny správci a výboru, náklady na účetnictví a daňové přiznání, poštovné, bankovní poplatky, apod. Tyto náklady se opakují každoročně a jsou snadno předvídatelné. Vyúčtování jednou ročně, přeplatek se vrací.
Revize, údržbu a opravy bych hradil z DZOÚ na základě plánu (RS). Vyúčtování jednou ročně (nutné pro daňové přiznání v případě pronájmu jednotky). Přeplatek být z principu nemůže. Při pravidelné kontrole/aktualizaci plánu může být zjištěn přebytek nebo deficit složených dlouhodobých záloh. To lze vyřešit úpravou výše zálohy. Vracení přebytku dlouhodobých záloh vlastníkům jednotek je problematické (bezdůvodné obohacení na úkor bývalého vlastníka pokud jednotka změnila vlastníka).
Zase pletete opravy a rekonstrukce. Na rekonstrukce nemůžete vybírat dlouhodobé zálohy (podle lakeho, jiní na to mají odlišný názor). Zálohy na rekonstrukci střechy vyberete a vyúčtujete zvlášť. Náklady na rekonstrukci střechy pak vlastník odepisuje postupně (30 let), pokud pronajímá.
Poslední komentáře