Celý odstavec ze kterého bylo účelově citována jedna pasáž, zní takto:
- „K otázce formy rozhodování je třeba uvést, že „rozhodnutí“
shromáždění vlastníků jednotek přijaté podle zvláštního právního
předpisu, jak je nově uvedeno v § 110 odst. 2 písm. a) stavebního
zákona, může mít formu usnesení shromáždění společenství vlastníků
jednotek, nebo v případě rozhodnutí přijatého formou per rollam mimo
zasedání shromáždění formu písemného dokladu podepsaného potřebným
množstvím vlastníků jednotek. Rozhodování per rollam je možné dle
čl. XII vzorových stanov společenství vlastníků jednotek, vydaných
nařízením vlády č. 371/2004 Sb., ve znění nařízení vlády č. 151/2006
Sb. v případech, kdy je podle § 11 odst. 5 zapotřebí souhlasu
všech vlastníků jednotek.
Dále dle názoru odboru bytové politiky lze tento způsob rozhodování použít i v případech, kdy je zapotřebí tříčtvrtinové většiny všech vlastníků jednotek, pokud tak upraví vlastníci jednotek ve vlastních schválených stanovách konkrétního společenství. Pokud společenství vlastní stanovy nepřijalo, a řídí se tedy stanovami vzorovými, je rozhodování per rollam možné pouze v případě nutnosti souhlasu všech vlastníků jednotek, tj. v případě změny účelu užívání společných částí domu“
K druhé části je nutné uvést, že „sdělení OSŘ MMR“ nemá
závaznost „nařízení vlády“ a obojí dohromady nepřebije znění
zákona (§11/2 ZoVB) viz. čl.78 Ústavy cit. „K provedení zákona a
v jeho mezích je vláda oprávněna vydávat nařízení.“
„Sdělení OSŘ MMR“ je tedy vadné nejen v Lakem vypíchnuté
částí ohledně §110 StavZ, ale výhradně se opírá o vadné
„nařízení vlády“, které překračuje rámec zákona (§11/2
ZoVB) a za které jsou zřejmě také odpovědní nějací „ouředníci“…
jenže v současné době kdy jde pravičácké koalici pouze o koryta
není kdo by se tím zabýval, že.
Poslední komentáře