Udivuje mě, že zdůvodňujete reklamaci vyúčtování pouze tím, že nebyl včas vyměněn vodoměr. Nepíšete nic o tom, že by se spotřeba vody v bytě bez zjevného důvodu výrazně odchýlila od spotřeby předchozích období. Nemohu proto posoudit, co vás vede ke zpochybnění vyúčtování. Já sám bych se v takové situaci především snažil zjistit, proč nejsou dodrženy lhůty pro výměnu vodoměrů a požadoval nápravu. Pokud bych zaznamenal značně zvýšenou spotřebu, pokusil bych se také zajistit náhradní stanovení spotřeby na základě předchozích let. Teprve pokud bych neuspěl, zajímal bych se o nejlepší způsob „boje“ s uváděným vlastníkem (nevím ani, koho tak označujete).
Neupírám vám právo, bránit se proti újmě, kterou vám někdo prokazatelně způsobuje. Dávám však přednost opatřením, která domnělou chybu v budoucnu vyloučí. Teprve pokud druhá strana připomínky odmítá, pokouším se i za cenu nepříjemného a zdlouhavého jednání. Vycházím z toho, že řada chyb vzniká neúmyslně.
Pokud se týče vodoměrů, slyšel jsem o případech, kdy SVJ dohodne prodloužení povinné lhůty, za účelem snížení nákladů, protože předpokládá, že při spotřebě domácnosti jsou termíny výměn přehnaně krátké. Neobhajuji to, je to pouze poznámka. Neporadím vám, ale mohu vám třeba osvětlit jeden z možných důvodů, pokud se na váš dotaz rady zrovna nepohrnou. FrantaF
Poslední komentáře