A NeznáIek se opět mýlí ohledně vymáhání v případě, že nebylo vystaveno řádné vyúčtování.
Má-li tazatel nedoplatek:
Neuhradí jej a po marném uplynutí lhůty pro vypořádání záloh bude požadovat vrácení VŠECH záloh zaplacených na období, které je předmětem vyúčtování. Včetně úroků z prodlení, samozřejmě. Tuto pohledávku může započíst na svou platební povinnost v nynějším období.
Má-li tazatel přeplatek:
Samozřejmě přijme i částečné plnění od SVJ. Pak po marném uplynutí lhůty pro vypořádání záloh bude požadovat vrácení VŠECH záloh minus vrácený přeplatek, včetně úroku z prodlení. I v tomto případě svou pohledávku pohodlně započte na svou platební povinnost v nynějším období.
NeznáIkovy pohádky o nutnosti obrátit se na soud jsou skutečně jenom pohádky neználka.
Stejně tak je blábolem NeznáIkova poznámka "§7 je obtížně vynutitelný".
Vlastník jednotky si nemusí nic vynucovat. Prostě požádá o nahlédnutí do podkladů, které jsou nutné pro kontrolu rozúčtování. Nebude-li mu vyhověno, před uplynutím reklamační lhůty podá reklamaci, v níž namítne nepřezkoumatelnost a tudíž neplatnost vyúčtování a připomene svůj požadavek, který nebyl splněn. Podáním reklamace se staví běh reklamační lhůty; reklamace je vyřízena teprve okamžikem, kdy budou spotřebiteli zpřístupněny dokumenty potřebné ke kontrole. Nedojde-li k tomu, po marném uplynutí lhůty pro vypořádání záloh bude tazatel požadovat vrácení VŠECH záloh včetně úroku z prodlení.
lake
Poslední komentáře