tomu co následuje se nazývá cashflow. Vy ho neumíte ??… fixní náklady se kterými můžete počítat – protože je znáte nebo můžete znát:
- úvěr (který si bere SVJ na sebe tak aby „jistilo“ platební morálku neplatičů)
- příslušný měsíční podíl za energie (dodávka vody, tepla)
- paušál na výtah (společná elektřina; náklady za měsíční revize)
- náklad za m2 na usnesenou akci (třeba zateplení) za 2 roky
- náklad měsíční na správce a na odměny výboru
- náklad na pojištění (ze kterého pravděpodobně nic nebude, protože pojišťovna se logicky zeptá co se učinilo pro předejití vzniku škody)
„…vyjmenujte možné závady popř. větší havarijné stavy…“
- náklad pro zajištění plynulosti dodávek služeb za neplatiče (v SVJ jich my máme kolem 12%)
- praskne hlavní přívod vody (na který 3-roky poukazoval „prudič“ že je rezavý a volně přístupný)
- nezjištěný lump vysklí pomocí speciální .MP3 celo-skleněnou výplň šachty výtahu
- nezjištěný lump který vykrade některé požární skříně (o nichž si vlastníci myslí že nejsou jejich)
- nějaký debil „vybagruje“ vchod SVJ autem (protože byl ožralý)
- …
Je to pro Vás dost TAXATIVNĚ ??? Myslím že pokud bude vlastníkovi předloženo že za tyto schválené budoucí náklady byly vynaloženy jeho „příspěvky na správu“ – nemůže říct relevantně proti ani béééé. Avšak pokud tento nebo podobný přehled nemá a jen mu je drze odseknuto že se náklady nevúčtovávají a že o způsobu rozhoduje podle svého „panstvo“ z výboru – pak tvrdím, že jiná cesta – než ta kterou jsem již minule popsal – není v tomto životě dosažitelná.
:)) kuk
Neználek
Poslední komentáře