Způsobená škoda nájemníkovi konáním SVJ

Vložil hacks666, 12. Květen 2017 - 21:10 ::

Dobrý den. Mám prosím Vás dotaz. Ve sklepních prostorách bytového domu,kde jsem vlastníkem bytové jednotky jsem měl uskladněné věci z bytu. Jednalo se o věci,které se mi nevlezly do sklepní kóje a tudíž jsem je uskladnil v rohu sušárny,která nebyla využívána a tudíž tyto věci nikomu nezavazely. Po 3 letech se na nějaké schůzi,na které jsem nebyl přítomen domluvila nějaká rádo by brigáda , na které měly být vyhozeny všechny stré a přebytečné věci ze sklepa. SVJ se hájí tím,že informaci o této brigádě rozdala do schránek , ale vzhledem k tomu,že tento leták byl nápadně podoben letákům s reklamou,kterých mám ve schránce denně asi deset,tak jsem si toho nevšimnul. Osobně mne nikdo nekontaktoval a tudíž jsem neměl o brigádě ani potuchy. Došlo k tomu,že všechny mé věci ze šušárny byly vyhozeny do kontejneru a to bez ohledu na to,že na pohled byly věci zabaleny a některé byly dokonce nové. Dokonce bylo vyhozeno i mé osobní jízdní kolo.Tímto mi vznikla předběžná škoda cca 20 000 Kč. Nikoho z těch rádo by Brigádníků nenapadlo,že by tam třeba věci nechali a ve večerních hodinách kdy jsem přijel z práce domů mne informovali o nutnosti vyklizení těchto věcí,než je prostě vzít a vyhodit. Mám nějakou možnost se teď bránit,nebo případně vymáhat způsobenou škodu? Děkuji za případnou reakci

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Klučík Antonín (bez ověření), 21. Květen 2017 - 10:35

    Zapomněl jste napsat, zda jste měl nájemní smlouvu.

    Vložil Vlastník bytu (bez ověření), 19. Květen 2017 - 10:35

    Byl mi naúčtován podíl na vyklizení společných prostor. K tomu jsem sdělil, že jsem do společných prostor nic neodkládal – bez výsledku. Přihlaste se, prosím, ke svým věcem, vyklizení bude přeúčtováno výhradně Vám a mě bude částka vrácena.

    Vložil VN (bez ověření), 19. Květen 2017 - 10:43

    považuji za bezohlednost nejvyššího kalibru. Aneb , jak ušetřit svoje peníze na úkor všech. Já mám ještě takovou zkušenost,že pokud jsem vyvěsil vývěsky,že se budou likvidovat krámy,další a další tupci je začali do společných prostor nosit. Takže místo jedné staré lednice tam byly během týdne tři staré lednice atd.

    Vložil hacks666, 20. Květen 2017 - 1:54

    Asi jste špatně četl můj problém a nejednalo se o staré lednice a staré krámy,takže svoje výlevy si nechte na nástěnku,kde lepíte nesmysly.Asi pozůstatek doby minulé,kdy se lepily věci na nástěnku

    Vložil MMM (bez ověření), 18. Květen 2017 - 21:53

    Doporučuji, smiřte se s osudem, jednal jste proti pravidlům a uložil věci, kde jste neměl – což je bezohlednost, nestaral jste se o chod v domě – práva patří bdělým, výsledkem je to, co muselo nastat, tedy že jste především vlastní zásluhou utrpěl újmu. Mám za to, že případný soud prohrajete, čímž Vám vznikne další finanční újma a navíc budete mít v domě velký rozlad s ostatními majiteli (oni totiž také – znovu včetně Vás, ponesou náklady na soud).

    Vložil anonymouk (bez ověření), 15. Květen 2017 - 21:16

    Ujasněte si, zda jste nájemník, či vlastník bytové jednotky, člen SVJ. Vaše věci ve společném prostoru nemají co dělat. Máte sice na prostoru podíl, ale k tomu, k čemu je prostor určen. Jinak ho zneužíváte!

    Vložil ppp (bez ověření), 15. Květen 2017 - 12:55

    Vy jste neměl uskladnit svoje věci v prostorách, které k tomu nebyly určené a navíc bez souhlasu ostatních jejich spoluvlastníků či jejich zástupce (výboru SVJ). Na druhou stranu nelze vyhodit cizí věci jen proto, že jsou tam, kde nemají být, navíc jsou-li to věci cenné… Tady je každá rada drahá – pokud máte sjednané pojištění, oznamte zmizení věcí na policii a zkuste pojišťovnu. Můžete i zkusit žalovat ty osoby, které Vaše věci vyhodily do kontejneru.

    Vložil hacks666, 20. Květen 2017 - 1:57

    Děkuji za Vaši radu a jak píšete,je nesmysl bez rozumu vyhodit věci do kontejneru,když je zřejmé,že věci jsou cenné a bylo taky zřejmé,že patřily mé osobě.Ještě jednou děkuji

    Vložil VN (bez ověření), 13. Květen 2017 - 8:31

    Apropo..vy jste vlastníkem těch prostorů,kde jste si svoje věci uskladnil ? Vy jste si je tam uskladnil zcela protiprávně. Prostor není Váš, nájemní smlouvu naň také nemáte. Mluvil jste, dovoloval jste se například nějakého člena výboru o tom, že si to tam po přechodnou dobu ponecháte ? Asi nikoliv,že ? To bych se potom vsadil,že by tento člen výboru k vám před brigádou zašel a řekl vám osobně,ať si to odstraníte. Ale to se někam složí krámy,na shromáždění se nechodí,zápisy ze shromáždění se nečtou,vzkazy výboru vlastníkům na nástěnkách nebo vhozené do schránek se také nečtou a pak se tupci diví… My také likvidujeme spoustu krámů ze společných prostor.. a těch věcí,ke kterým se nikdo nehlásí je tam až až…

    Vložil hacks666, 20. Květen 2017 - 1:59

    O tom kdo je Tupec bych se tady raději nezmiňoval ve Vašem případě

    Vložil Odešel (bez ověření), 13. Květen 2017 - 3:56

    „leták byl nápadně podoben letákům s reklamou,kterých mám ve schránce denně asi deset“

    Je pouze Vaším problémem, pokud nemáte zřízenu zvláštní schránku na zásilky bez uvedené adresy příjemce (letáky), oddělenou od schránky na zásilky s uvedenou adresou.

    Vložil hacks666, 20. Květen 2017 - 2:01

    Dle Vaší reakce chápu,že má mít každý asi tak deset schránek.Bože to není možné :-)

    Vložil Čmuchal (bez ověření), 13. Květen 2017 - 1:10

    Nejprve si ujasněte kdo jste: v nadpisu píšete o „škodě nájemníkovi“ a v textu zase že „jste vlastníkem“ …

    Pokud jste si dal věci mimo místo obvyklé nebo místo vymezené v prohlášení vlastníka / nájemní smlouvě, důvodně se lze domnívat, že jde o věci opuštěné tedy věci, které lze, není li možnost zjištění komu patří (nebo jste je měl popsány aby Vás ti Vaši „brigádníci“ kontaktovat), odstranit. Je tedy možné, že pokud se k věcem později přihlásíte, že by SVJ mohlo i vymáhat náklad za odstranění věcí případně náklad za neoprávněný zábor (za ty 3-roky, jak uvádíte).

    Na druhou stranu, kolo za 20.000 by mohlo být věcí nikoli zanedbatelné hodnoty a mohlo by tedy jít o „věc nalezenou“ (blíže viz. NOZ), kterou ten kdo ji „nalezl“, měl uložit do úschovy, přičemž tomu kdo věc nalezl přináleží nálezné. Pokud ji ale neuschoval a věc zcizil / zničil, pak na jeho straně vzniklo bezdůvodné obohacení, které je možné vymáhat.

    Nejjednodušší bude prozatím, podat trestní oznámení, abyste identifikoval konkrétní pachatele.

    Vložil VN (bez ověření), 13. Květen 2017 - 8:46

    NOZ… 1050… Nevykonává-li vlastník vlastnické právo k movité věci po dobu tří let, má se za to, že ji opustil. Byla-li movitá věc, která pro vlastníka měla zřejmě jen nepatrnou hodnotu, zanechána na místě přístupném veřejnosti, považuje se za opuštěnou bez dalšího. NOZ …1045…Věc, která nikomu nepatří, si každý může přivlastnit, nebrání-li tomu zákon nebo právo jiného na přivlastnění věci. Movitá věc, kterou vlastník opustil, protože ji nechce jako svou držet, nikomu nepatří.

    Apropo…jak dotyčný vlastník prokáže hodnotu kola. Jak prokáže,že tam leželo kratší dobu , než 3 roky.. Nahlášení na policii znamená to,že policie přijede,zdoku­mentuje a případ odloží..

    Vložil Uklízeč (bez ověření), 12. Květen 2017 - 21:49

    Bordel je třeba odstranit. To je OK.

    Vložil hacks666, 13. Květen 2017 - 0:16

    Nevím jak to má doma „Uklizeč“ , ale Bordel je jedna věc a uskládáné osobní věci,které jsou zabaleny věc druhá,ale to je škoda slov.Chci znát inteligentní názor,případně radu a ne tyhle nesmysly od ......

    Vložil Čičmanec (bez ověření), 21. Květen 2017 - 14:02

    Vážený pane,ten samý problém se řešil i u nás. Souhlas k uložení věcí do společných prostor musí dát souhlas celé SVJ. Navíc je tu fakt,že o tyto prostory se úhradou podílí všichni VJ! Jak k tomu přijdou ti, co si nedovolí zneužívat těchto prostor oproti Vám? To, že nemáte kam uložit nadbytečné věci je jen Váš problém!Takže se nesmíte divit, že lidem došla trpělivost! A že jste nedostal či nezjistil informaci o likvidaci? Jinak řečeno,Vy jste se někoho ptal o svolení s uložením věcí?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".