zateplení fasády

Vložil vieneta, 19. Únor 2012 - 19:37 ::

Dobrý den, chtěla bych se zeptat,jak mám postupovat, když jsem byla přehlasovaná v zležitosti zateplení fasády.Nesouhlasíme 4, cca 5 se nezúčastnilo a celkem je 36 jednotek.Ve stanovách je, že musí souhlasit 75%, což je.Mohu se nějak bránit? Dále mohu se bránit navýšení odvodů do fondu oprav. Navýšení je cca 200% proti původnímu.Děkuji za odpověď.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Jandus (bez ověření), 20. Únor 2012 - 8:07

    Jak vidno, máte zcela stručně dvě možnosti. Jednak Stavebnímu úřadu sdělit svůj nesouhlas s vydáním stavebního povolení, druhak totéž sdělit bance. Banky nechtějí problémové půjčky a mnohé trvají na 100% souhlasu vlastníků (ne všechny).

    Vložil nebojsa (bez ověření), 19. Únor 2012 - 20:53

    Vieneto, není žádný zákon, který by říkal, že dům se musí oplácávat polystyrénem. Dům byl kolaudován bez polystyrénu. Náklady, které zaplatíte za oplácání fasády polystyrénem se nikdy nevrátí, protože úspory dosažené na vytápění jsou daleko, daleko nižší než náklady na oplácání domu. Oplácávání domu polystyrénem je investice, která se nikdy nevrátí. Je to hlavně dobrý kšeft pro firmy, banky a všechny ty parazity, co tahají z lidí, kteří o tom nic nevědí peníze. Hezky je přesvědčí a je to. Předpokládám, že si jako vlastníci zprostředkovaně přes SVJ budete brát úvěr od banky. Banka požaduje vyjádření, souhlas podpisem. Neignorujte to a napište na příslušný papír srozumitelné nesouhlasím a podepište se. Nikdo vás nemůže donutit vzít si podíl na úvěru a takový úvěr splácet. Nechte si vše předložit tak, jak vám radí následující přispívatel a nedejte se. Držím vám palce. Sice tady dostanu 150 mínusů, ale nevadí mi to. Možná můj příspěvek bude i smazán, protože takové názory se dnes nenosí a cenzor zcela jistě zasáhne.

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 19. Únor 2012 - 21:16

    pane Nebojso
    pokud tvrdíte, že se investice nevrátí měl by jste to podpořit i reálným příkladem. Je nutné si udělat prognózu růstu energií a dít do korelace „vytápění+náklady na zateplení“ s náklady „vytápění bez zateplení“. Doba za kterou se „nikoli levně“ provedené zateplení je přímo úměrná preciznosti přípravy jak budoucího zateplení tak plánování zdrojů na vytápění.

    Neználek

    Vložil nebojsa (bez ověření), 19. Únor 2012 - 21:31

    Zcela jistě pane Neználku, je potřeba si udělat prognózu a hned víte na čem jste. Ještě musíme vzít v úvahu životnost oplácávání a jeho likvidaci. Takovou prognozu máme od odborníků. Není to nic jiného jenom dobrý kšeft. Vy si můžete myslet co chcete, váš názor vám neberu.

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 19. Únor 2012 - 20:34

    …Dále mohu se bránit navýšení odvodů do fondu oprav…

    • předpokládám že jste SVJ. Pak nemusíte mít obavu z navýšení do „fondu oprav“. Přispíváte na „příspěvky na správu domu“
    • zjistěte zda bude na zateplení nebude potřeba stavební povolení…
    • pokud neuspějete – pak si nechte předložit kalkulaci – tedy zda je 200% zvýšení příspěvků na správu oprávněné
    • pokud ani tak neuspějete, zaplaťte svůj podíl jednorázově (nevím kolik má stát to Vaše zateplení ale u nás byl podíl na vlastníka cca 140.000)
    • pokud nezaplatíte jednorázově před vzetím si úvěru – budete si muset vzít úvěr separátně a částku splatit anebo akceptovat zvýšení příspěvků na správu na oprávněnou výši (zda je to těch 200% to musíte nejprve zjistit studiem úvěrových podmínek ke kterému Vás zavazuje zřejmě SVJ)
    • přistoupíte li na financování „akce-zateplení“ úvěrem – splatíte na konci splácení i více než 3-násobek

    Neználek

    Vložil Krupp, 19. Únor 2012 - 20:44

    Pane Neználku nestrašte, počítejte. Při jakékoliv výši úvěru na 10 let byste zaplatil dvojnásobek při úroku 20%. Jirka

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 19. Únor 2012 - 21:03

    pane Kruppe,
    nemusíte to bagatelizovat upřesňováním. Mít strach je zdravé, ale měl by jste mít správné informace. Ano není to aktuálně více než 3-násobek ale pouze více než 2-násobek. To ale není podstatné.
    Moje odpověď není o tom jaká čísla jsem uvedl ale o tom zda SVJ je nebo není oprávněno vzetím si úvěru za sebe (na právnickou osobu) přenášet riziko vyplývající z §13/7 na ty Vlastníky kteří

    • chtějí zaplatit usnesenou „akci“ ihned a zároveň
    • nechtějí mít v riziku svoje vlastníctví po celou dobu splácení úvěru

    Dost na tom, že si musí usnést část z příspěvků jako „rezervu“ pro neplatiče služeb ve svém SVJ

    Neználek

    Vložil Krupp, 19. Únor 2012 - 23:52

    Právě, že ty informace mám. Platíme úvěr 2,8%, dotace z programu panel je 4%. Nejsem žádný propagátor úvěru. Stejně bych oponoval vášnivému propagátorovi úvěru předsedovi. Nechme každému, ať si obstará správné informace.
     Jirka

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".