Výtah nejede
Minulý rok nám postavili výtah,dnes jsem si všimla že nejede a volat servis. Tak jsem volala firmu Elvýz, která nám výtah dodala a provádí servis. Bylo mi řečeno že je po pracovní době a až zítra. Jen v akutním případě a musí volat domovník, jinak bych musela výjezd zaplatit. Chci se zeptat co znamená „akutní“ a opravdu musím výjezd po pracovní době zaplatit když výtah je v záruce a sám mi „řekne“ že mám volat servis?
„musím výjezd po pracovní době zaplatit“
Pokud správce prokazatelně nekoná a koná za něho jiná osoba, může po správci požadovat náhradu nákladů.
Poruchu výtahu běžně hlásím.
Tak :
- každé SVJ má ve stanovách (je to uvedeno i v OR) , kdo je oprávněn jménem SVJ jednat. Ostatní osoby jsou oprávněny jednat jménem SVJ pouze na základě zplnomocnění.
- záleží co máte s dodavatelem výtahu dohodnuté.
Každopádně vlastníky , kteří jménem SVJ objednávají různé opravy bych nakopal někam. Pak chodí poštou faktury a pro mě jako kontrolora je velmi obtížné vůbec identikovat co se vlastně dělo. Dále výbor SVJ má trochu jiný přehled a ví , jak a co pořídit co nejlépe.
Objednat (hrazenou) opravu a uplatnit (bezplatnou) reklamaci jako spoluvlastník podle mého názoru není totéž.
Vyveďte mne z omylu.
Samozřejmě asi je namístě se i před uplatněním reklamace (právo z odpovědnosti za vady) poradit se s osobou odpovědnou za zprávu domu, protože u PO neplatí ani zákonná záruka a i “záruční opravy” mohou být hrazené, bez znalosti smlouvy se nedá ani odhadovat.
Akutní znamená naléhavý a mimo obvyklého jazykového významu tohoto slova není pokud vím exaktní definice ve vztahu k provozu výtahu :)
Nicméně se zde obvykle považuje za akutní situace tehdy, pokud je nutné vyproštění osoby nebo hrozí jiné bezprostřední nebezpečí. (tedy ne pouhá nefunkčnost)
Výtah je společná část domu, takže zaplatit opravu by mělo SVJ – nepřímo tedy všichni. Pro klid duše bych ale neusiloval bez vážnějšího důvodu o akutní (rychlý) zásah, jinak by to mohlo být chápáno , že byl proveden výslovně na vaše přání, potažmo na vaše náklady.
Musíte se podívat do vaší servisní smlouvy, my nemůžeme vědět co tam máte. Já o této firmě slyším poprvé.
akutní = když to vážně potřebujete hned :-) domovník = odpovídá za to, že náklady uhradí SVJ placení po pracovní době = podrobnosti najdete v dodací nebo servisní smlouvě, záruka ne nutně znamená okamžitý zásah sám mi „řekne“ že mám volat servis = tu už jste udělala a nyní je míč na jejich straně
(rozhodilo se mi to, takže znova)
akutní = když to vážně potřebujete hned :-)
domovník = odpovídá za to, že náklady uhradí SVJ
placení po pracovní době = podrobnosti najdete v dodací nebo servisní smlouvě, záruka ne nutně znamená okamžitý zásah
sám mi „řekne“ že mám volat servis = to už jste udělala a nyní je míč na jejich straně, běží jim lhůta dle smlouvy
akutní taky může být , že ve výtahu zůstala osoba a tu je nutno vyprostit, ale na to pamatuje norma 30 minut, nebo si můžete zavolat hasiče. Ostatní činnosti by jste měli mít ošetřeny servisní smlouvou např. v čase od 7:00 do 17:00 čas na příjezd technika a řešení závady do 60 minut v čase od 17:00 – 21:00 za příplatek, taktéž sobota a neděle. neznáme vaši smlouvu.
Kdo to je domovník ?
Předpokládám, že druhý den a v pracovní době (tak jak vám bylo firmou sděleno), již výbor (nebo „domovník“) firmu objednali. I když nelze nikdy říci, kdy (v závislosti na náhradních dílech) opravu provedou. Takže ti, co chodí o holi, nebo maminky s kočárky budou mít problém.
Ve stanovách byste měli mít napsáno, že závady se hlásí výboru (nebo „domovníkovi“). Nastudovala jste si je ?
Poslední komentáře