vypovězení vytápění - vlastní kotel

Vložil VM2221, 7. Září 2007 - 8:38 ::

Zdravím všechny,
tři roky jsem se soudila s pronajímatelem, až mě to přestalo bavit a koupila si byt v osobním vlastnictví. Ale jsem na tom hůř než předtím. K baráku je postavená kotelna ve vlastnictví města a to ji pronajímá firmě, která nám vytápí barák. Zajímalo by mě proč musím být vytápěna někým, když jsem majitel bytu a nechci vytápění. Chci mít svůj kotlík a zatopit si jak potřebuji. Zatím mám doma devatenáct stupňů, jsem nachcípaná, topení netopí, protože firma se vymlouvá, že má s našimi zástupci SVJ dohodu, že bude topit v září jen od 12.00 do 20.00 hod. S našimi zástupci není možná žádná dohoda protože už víc jak dva roky nesvolali shromáždění. A svolání se brání slovy: „vždyť nikdo nemá zájem“. Navrhla jsem, že vypovíme smlouvu a budeme si topit sami protože prostor v baráku nevyužitých vhodných na kotelnu je dost, ale odpověď byla – no to bych neřešil. Nevím co dělat, teď zjišťuju vše o společenství a jsem čím dál víc zoufalá, protože jsem v područí lajdáků, kteří jsou placeni navíc i úřadem, tak proč by zastupovali naše zájmy. Přitom peněz na účtě máme dost. A to není jen o topení. Balkon jsem si musela opravit taky sama a za své atd.. Už jste někdy něco někdo takového vyřešil? A jak prosím? :-)) Ahoj

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous, 8. Září 2007 - 11:26

    Dobrý den,

    souhlasím s ostatními, že je to velmi složité. Záleží na dohodě všech vlastníků ve společenství. Dále záleží koho všechny z kotelny vytápí, pokud je to více subjektů tedy SVJ nebo budovy obce,města nebo jiné podnikatelské subjekty většina stavebních úřadu nevyjde vstříc a to z velmi pochopitelného důvodu. Pokud si někdo topí doma sám např.plynovým kotlem nemůže ho někdo prakticky kontrolovat! Tedy není kontrola vůči ekologii a hlavně bezpečnosti (výbuch,požár,splo­diny apod.). Ale jakmile někdo topí a prodává teplo více jak sám sobě (jiným odběratelům)je na očích spousta úřadům jako je Ener.reg.úřad,Odbor živ.prostředí, hasiči a další. A to s úctou k některým našim občanům je více jak zodpovědnější! V případě, že by se vám podařilo získat stav.povolení a vlastní kotel by jste si i s některými vlastníky nainstalovali, budete podle platných vyhlášek zpravidla hradit 50% tepla spočítané podle podlahové plochy vašeho bytu, protože i zdmi, podlahou i stropem prostupuje teplo, které vám někdo do domu dodává.

    Pokud se mám vyjádřit k tomu, že jste již dva roky nesvolali shromáždění uvádím, že podle zákona 72 o vlastnictví bytových jednotek porušujete všichni včetně vás jeho ustatnovení. Pokud podle tohoto zákona nesvoláte vy jako vlastníci shromáždění nebo neodvoláte výbor (ten je povinen shromáždění svolat minimálně jednou ročně) obraťte se se žalobou na soud a ten určitě minimálně rozhodne o zrušení stávajícího výboru. V takovéto žalobě je vždy výhodnější pokud bude o svá práva bojovat více vlastníků.

    S pozdravem David.

    Vložil Matějka Jaroslav, 7. Září 2007 - 21:30

    Vážení, to je věc složitá.

    Vše musí odpovídat ustanovení zákona č.458/2000 Sb. – energetický zákob a zákonu č.406/2000 Sb. včetně jejich prováděcích vyhlášek, především č.372/2001 Sb. a č.194/2007 Sb. Ikdyž si pořídíte vlastní topení, tedy se odpojíte, budete hradit určité nákladu dodavateli, potažmo SVJ, tak, jak je uvedeno ve vyhlášce č.372/2001 Sb.

    Vaše vlastní topení v bytě by bylo na stavební povolení, účastníci stavebního řízení jsou všichni ostatní vlastníci v domě.

    Plynové rozvody v domě nemusí být dimenzovány na „start“ plynového kotle, může dojít ke zhasnutí plamena na plynovém sporáku v bytě.

    Může být velký problém s komínem, respektive s odvodem spalin přes fasádu u kondenzačního komínu.

    Je třeba znát energetický záměr vaší obce či města, může te být v rozporu s tímto plánem a stavební úřad vám to nepovolí.

    Co se týká doby otápění a teplot, původně stanovila vyhláška č.152/2001 Sb., od července je to vyhláška č.194/2007 Sb. O topení nerozhoduje výbor, ale je nutný souhlas 3/4 většiny z počtu jednotek-uživatelů (zde se neužívá velikosti spoluvlastnického podílu).

    Matějka

    Vložil FilipN, 8. Říjen 2007 - 17:09

    194/2007 Sb. skutečně nehovoří o spoluvlastnických podílech. Nejsem si ale jist, zda by se rozhodování podle spoluvlastnických podílů nedalo dovodit ze ZoVB, kde se jasně stanoví, že ve věcech správy domu (a tím vytápění domu je) se rozhoduje podle spoluvlastnických podílů.

    Možná ale zakotvení jeden vlasník = jeden hlas ve 194/2007 Sb. není opomenutí, ale úmysl. Příklad, jak by to fungovalo: V domě je 12 bytů ve vlastnictví 4 vlastníků, přičemž 3 z nich vlastní po jednom bytu a čtvrtý je vlastníkem 9 bytů. Tento majoritní vlastník rozhoduje podle ZoVB téměř o všem sám (s výjimkou věcí, kde je potřeba souhlasu všech). Nicméně podle 194/2007 Sb. nemá proti ostatním šanci…

    Vložil Matějka Jaroslav, 8. Říjen 2007 - 19:16

    Vážený p.FilipeN, jestliže dodávku tepla a TUV, včetně způsobu rozúčtování stanoví jiný obecně platný právní předpis, tedy zákon č.458/2000 Sb., č.406/2000 Sb., a jejich prováděcí vyhlášky, nelze se domluvit odlišně.

    Co vám říká ustanovení ZoVB v §9a, odst.1. a 2.:

    (1) Společenství je oprávněno činit právní úkony, především uzavírat smlouvy ve věcech předmětu své činnosti podle tohoto zákona, zejména k

    1. zajištění dodávky služeb spojených s užíváním jednotek,

    (2) Společenství je oprávněno rozhodovat o rozúčtování cen služeb na jednotlivé vlastníky jednotek, není-li rozúčtování cen služeb stanoveno zvláštním právním předpisem nebo rozhodnutím cenového orgánu.

    Matějka

    Vložil Anonymous, 7. Září 2007 - 12:08

    Podle toho co píšete, vám není pomoci. Zřejmě jste si koupila byt v O.V. v létě, a nenapadlo vás, že přijde zima. Jinak řečeno: byt není houska. Teď budete muset hódně tlačit, aby vás v domě začali „brát“. Zkuste pro svůj nápad získat více vlastníků a prosadit vlastní kotel. Potom bude následovat ještě větší anabáze. Pro ilustraci: stavební povolení nám při veškeré snaze trvalo 10 měsíců.

    Vložil VM2221, 11. Leden 2008 - 1:43

    VM2221 Vážení děkuji za příspěvky. Vyskytlo se pár dalších problémů a protože se nedalo se členy výboru jednat rozumně a nechtěli jsme hned soudně, vyřešili jsme to dle vaší rady. Oběhli jsme vlastníky a zjistili jsme, že máme podporu více než 70% vlastníků (vlastně plochy:-)). Vyzvali jsme předsedu, aby konal. Nekonal tak jsme svolali shromáždění na 25.1..Jakmile se tento datum dozvěděl, tak svolal jak tomu říká on SVOJI schůzi na 24.1. Opravdu klasa. Dodnes mi neumožnil kontrolu účetnictví a hospodaření – písemnou výzvu k umožnění kontroly mi odnesl domů s tím, co to jako má znamenat! Chceme na svém shromáždění nechat odvolat stávající výbor, který už přesluhuje dva roky a nechce se s nikým bavit a zvolit nový. Lidi jsou pro, ale já jsem do toho spadla jak slepý. Začala jsem něco dělat protože se mi nelíbí jak barák chátrá, že se jen platí a přitom nikdo netopí a že když chceme něco opravit, tak současný výbor nechce. Lidi nás podporujou a já mám vítr z toho, abych to papírově zvládla. Účto mi nevadí to zvládnu, ale zápis ze schůze – jak to má vypadat? Volby – kruci jak se to píše? Zápis do obchodního rejstříku – mám pusu to se zeptám snad to půjde. Ale určitě na něco zapomenu. Je tu někdo, kdo by mi napsal Kroky jak postupovat, co vypsat, vyplnit, splnit a to vše krok po kroku? Prosím. Jaký je termín uzávěrky a předání správy bývalým výborem?- týden nebo 14 dní? nebo rok? Máme všichni dojem, že vyúčtování nebude v pořádku – chceme nechat udělat audit – lidi souhlasí, ale co když nám nikdo dokumenty nebude chtít předat, zatím se tak předseda vyjadřuje. Nevím to, ale mám pocit, že se bojí kontroly. Ví, že o funkci přijde, ale brání se i pomluvami. Naštěstí jsou lidičky rozumní a ptají se nás co je na čem pravdy. Děkuji Martina

    Vložil Anonymous, 21. Leden 2008 - 13:57

    Zdravím, no možná by pro nový rozjezd s Vámi uvedenými komplikacemi bylo vhodné si najít a použít služeb nějaké spolehlivé a prověřené správcovské firmy a pověřit ji službami na které si netroufáte. Nebude to zadarmo ale nebudete tápat a dělat chyby a hlavně se nebudete potýkat s bývalým vedením. Pověřte ji plnou mocí pouze k úkonům které budete požadovat, nikdy ne generální plnou mocí. Přeji vám úspěch a hodně pevné nervy.

    Vložil Anonymous, 11. Leden 2008 - 11:16

    Dobrý den, obávám se, že dle indicií, které jste nastínila, dřív nebo o trochu později budete nuceni podat trestní oznámení. Civilní cestou je to na léta a do té doby se leccos zamete. Dejte si veliký pozor při předávání archivu. s pozdravem, Petr Vávra

    Vložil VM2221, 11. Leden 2008 - 12:36

    VM2221Ano myslím si totéž. A nejsem sama. Lze někde sehnat nějakou kniku – příklady formulářů nebo náležitosti atd? Děkuji M

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".