Vyplacení přeplatku

Vložil Jiří Ján, 19. Listopad 2014 - 15:30 ::

Dobrý den,

Dosud mi nebyl vyplacen přeplatek za vyúčtování služeb za rok 2013. Jiní členové SVJ reklamovali příliš vysokou spotřebu vody, ale i tak si myslím, že mi jako nereklamujícímu měl být vyplacen přeplatek nejpozději v srpnu letošního roku Jak lze vypočítat úrok z prodlení a jak případně postupovat? Lze si odečíst úroky ze záloh placených měsíčně? Díky za odpověď.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 20. Listopad 2014 - 21:12

    Nemyslím, že by petrsv či levape byli schopni tazateli poradit.

    Není správná rada pana petrsvj „O úrocích zbytečně nefantazírujte, zálohy plaťte podle předpisu“.
    Nic přece tazateli nebrání požadovat úrok z prodlení. Může také provést vzájemné započtení a přerušit své platby do doby, než se vzájemné pohledávky vyrovnají.

    Tvrzení levape „… výbor ve spolupráci se správcem musí vyřešit všechny reklamace“ je směšná a dětinská výmluva. Čas na řešení reklamací už uplynul v srpnu. Přeplatek měl být dávno vyplacen. Pokud nejsou reklamace vyřešeny, je to pouze problém neschopného rozúčtovatele.

    Nesmyslem je i tvrzení „… musíte počítat i s tím, že po po vyřízení reklamací se váš přeplatek může přeměnit na nedoplatek“.
    Je to naprostý nesmysl proto, že čas pro reklamace už uplynul a ani rozúčtovatel již nemá právo na jednou předaném vyúčtování nic měnit.

    • Při vyúčtování za rok 2013 je možno dále čekat a vymáhat na dlužníkovi úrok z prodlení, ale půjde o celkem nízké částky. Vhodnější se mi jeví provést vzájemné započtení co nejdříve, jak jsem napsal.
    • Zcela jinak tomu bude při vyúčtování roku 2014, kdy se již uplatní příslušná ustanovení zákona č. 67/2013 Sb.. Poplatek z prodlení při nedodržení lhůt je 100 Kč/den (novela zákona jej sníží na 50 Kč/den, ale stále to bude dost). V tom případě bude naopak výhodnější neprovádět žádné vzájemné započtení a inkasovat od dlužníka poplatek co nejdelší dobu.

    lake

    Vložil Neználek' (bez ověření), 21. Listopad 2014 - 1:24

    … neprovádět žádné vzájemné započtení a inkasovat od dlužníka poplatek co nejdelší dobu

    • a reálně to uděláte jak? Jde o to že někteří rozúčtovatelé přeplatek/nedo­platek prostě zaúčtují do dalšího účetního roku a tím se chyba kumuluje. Oni totiž ve své aroganci mají za to že jejich zamítnutí reklamace je konečné.
    • nutno také upozornít, že termín nejbližšího dne, kdy bude poplatek k uplatnění je až od 1.8(9).2015.

    Neználek'

    Vložil lake, 21. Listopad 2014 - 6:17

    Ach jo. V čem vidíte problém se započtením? Kterákoliv ze stran je oprávněna provést jednostranné započtení vzájemných pohledávek. Tím pohledávky zaniknou. Na tomto postupu není nic k divení, neboť jde o záležitost, kterou upravoval ObčZ a upravuje ji shodně i NOZ: 89/2012 Sb. § 1982 a následující.

    Nerozumím ani vaší poznámce že „se chyba kumuluje“. Co tím míníte? O jaké chybě píšete?

    Nevím, proč jste napsal „… oni totiž ve své aroganci mají za to že jejich zamítnutí reklamace je konečné.“
    Jeví se spíše, že nerozumíte tomu co je reklamační řízení. Nejde přece o žádnou aroganci. Rozhodnutí opravdu je konečné. Reklamace je řízením jednostupňovým. Vy reklamujete a druhá strana rozhoduje: buď reklamaci uzná, nebo neuzná. Tím věc končí, a nastává splatnost částek. Poznámka o „aroganci“ je tedy nemístná – standardní postup je prostě takový.

    Chcete-li pokračovat ve sporu s dodavatelem služby, mohl byste to činit již pouze mimo rámec reklamačního řízení – tedy soudně. Takový krok však nemá odkladný účinek na splatnost částek vzešlých z vyúčtování.

    lake

    Vložil Neználek' (bez ověření), 21. Listopad 2014 - 17:59

    pane Laku, vycházíte zjevně z přesvědčení, že vyúčtování bylo bezvadné, tedy řádné a splatné. Tedy, že z takového řádného vychází tazatelův přeplatek (ačkoli můžete důvodně předpokládat, že řádný není!). Vy pouze rozebíráte jak za to SVJ řádně uštědřit „malý směšný políček“ (dle starých pořádků) případně „velký bolestivý dloubanec“ (dle nových pořádků).

    Já mám za to, že vyúčtování vycházející z rozúčtování je „spojitá nádoba“. Tzn. pokud nejde v konkrétním jednom vyúčtování jen o numerické chyby nebo chybu tisku nebo jen jsou některé části vyúčtování nečitelná protože je olízaly myši a písmo je rozpito, pak jeli rozúčtování chybné, jsou chybně všechna vyúčtování – I KDYŽ je ostatní jelimani (lépe řečeno tupí ignoranti) nereklamovali. Toto si kupodivu uvědomil rozúčtovatel v SVJ pána Jána (tazatele) a PROTO mu nebyl přeplatek vyplacen i když on sám (tazatel) ničeho nereklamoval.

    Ano, SVJ má problém, velký problém evidentně v tom, že nějakému reklamujícímu reklamaci uznalo, ale není zjevně schopno zajistit předání vyúčtování řádného se správným rozúčtováním.


    Moje předchozí reakce byla chybná, neboť se nevztahovala k problému tazatele. Mea culpa. :(

    Neználek'

    Vložil levape, 20. Listopad 2014 - 16:18

    Výbor ve spolupráci se správcem musí vyřešit všechny reklamace. Dříve vám nic vyplácet nemůže. A rovněž musíte počítat i s tím, že po po vyřízení reklamací se váš přeplatek může přeměnit na nedoplatek.

    Vložil petrsv, 20. Listopad 2014 - 16:11

    Zajímejte se u Výboru nebo správce, proč vám přeplatek ještě nebyl vyplacen. O úrocích zbytečně nefantazírujte, zálohy plaťte podle předpisu.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".