Volba v SVJ se 3 členy

Vložil Pavel, 10. Září 2009 - 21:42 ::

Nedávno tu proběhla diskuse, jak se bude volit nový PV v SVJ se 3 členy, kde jeden člen má nadpoloviční většinu. Dva diskutující se domnívali, že člen s nadpolovičním podílem se může sám zvolit. Já se domnívám, že i když má nadpoloviční většinu, zvolit se, proti vůli menšiny, nemůže.

Podívejme se, co na to říká literatura: http://www.spolecenstvi.okinfo.cz/node/3013

Fiala (str. 147) stejně jako Holejšovský (str. 101) to mazaně neřeší.

Kocourek na str. 45 uvádí, že jsou-li členy společenství pouze tři vlastníci jednotek, je třeba též souhlasu všech vlastníků jednotek. Z kontextu se domnívám, že mluví asi o § 11/5.

Dvořák je jasný, na str. 314 uvádí: „Jednomyslný souhlas všech vlastníků všech jednotek vyžaduje přijetí každého usnesení v domě, ve kterém jsou pouze 3 vlastníci jednotek“.

Pražák má stejný názor, na str. 112 uvádí: jsou-li členy společenství pouze 3 vlastníci jednotek, potom je zapotřebí k přijetí jakéhokoliv usnesení souhlasu všech vlastníků jednotek.

Já souhlasím s názory Dvořáka a Pražáka. ZoVB by měl být přesnější, ale je, jaký je.

Hezký den!

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonym15 (bez ověření), 10. Září 2009 - 22:15

    Já myslím, že z diskuse spíše vyplývalo to, že i kdyby bylo třeba souhlasů všech vlastníků, tak je to k ničemu. Maximálně se dosáhne toho, že nebude zvolený nikdo a funkci bude pověřeného vlastníka bude vykonávat ten, který má majoritní podíl podle § 9, odst. 9 zákona 72/1994 Sb.

    Vložil Pavel, 10. Září 2009 - 22:33

    Podle mého názoru není jedno, jestli se PV sám zvolí (což nemůže) nebo jestli bude většinový vlastník vykonávat funkci orgánu (což je podle § 9/9).

    Např. většinového vlastníka nezapíší do rejstříku. A bez výpisu z rejstříku se s ním prakticky nikdo nebude chtít bavit. A asi pak nezbývá, než se dohodnout s menšinou.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Matějka Jaroslav, 12. Září 2009 - 16:36

    Vážený pane Pavle,

    většinového vlastníka zapíší do rejstříku společenství jako PV na základě §9 odst.9 s doložením zápisu z jednání shromáždění 3 vlastníků s usnesením, že shromáždění nezvolilo orgány společenství.

    Matějka

    Vložil Pavel, 13. Září 2009 - 9:08

    Vážený pane Matějko,

    podle mého názoru nejsou osoby podle § 9/9 výborem ani pověřeným vlastníkem, pouze plní funkci orgánů, samotnými orgány však nejsou.

    Takové osoby soud nemůže zapsat do rejstříku, protože by překročil pravomoc, kterou mu dává § 10/1/c ZoVB.

    Načtěte třeba Dvořák str. 337 a násl.

    Výše uvedené samozřejmě nevylučuje, že nějaká teta na krajském soudu cosi učinila v rozporu s právem, ale já řeším situaci podle zákona.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil lake, 12. Září 2009 - 17:31

    Pane Matějko,
    můžete dát informaci který rejstříkový soud takto postupoval? (Nebyl to HK?) Mimochodem, oni měli též vlastníka s nadpoloviční většinou?

    lake

    Vložil lake, 11. Září 2009 - 22:26

    Ještě přidám další - dosti podstatný - rozdíl mezi pověřeným vlastníkem a osobou "plnící funkci orgánů společenství" ze zákona (§9/9 ZoVB).
    Na shromáždění byla většinou odsouhlasena odměna výslovně pro členy výboru, nebo pro PV. Osoba podle §9/9 není ani prvním, ani druhým. Pokud si nadále odměnu vyplácí, může se jednat o trestný čin zpronevěry podle § 248 trestního zákona. Stačí zajít na policii ...

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".