Určení pojmu,změna vnitřního uspořádání domu?

Vložil erža, 25. Září 2011 - 8:46 ::

Prosím o radu co se považuje již,za změnu vnitřního uspořádání domu a tím i změnu spoluvlastnických podílů.Přečetl jsem toho už hodně na tomto portálu,ale chytrý z to moc nejsem.Jedná se mi o výklad §11 odst.5.Proč je v tomto paragrafu psaná věta první,když si SU vše posuzují podla věty druhé?U nás totiž došlo při zateplování k zazdění balkonů a skosení panelů do 1/2 a vršek se osadil tepolně izolačnímy okny.V prohlášení vlastníka jsou balkony u bytů vedené,ale nezapočítávají se do podlahové plochy.Balkony přístupné z e společných prostor chodby,nejsou uvedeny v prohlášení vůbec.Je na takový zásah potřeba souhlasu všech,nebo stačí 75%?Podle mne se balkony změnily na místnosti.Mělo by tedy dojít na přepočet spoluvlastnických podílů.S tím však SVJ nesouhlasí i když souhlas všech neměly.Jak k tomu příjdou ti vlastníci co balkony nemají?Budou doplácet na ty co si z balkonů nechali udělat další místnosti a má být nepostižitelné?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 25. Září 2011 - 20:49

    Eržo, v první řadě nemáte pravdu v tom, že by změna vnitřního uspořádání domu znamenala automaticky změnu spoluvlastnických podílů.

    Vaše otázka k ustanovení § 11 odst. 5 je zmatečná. Stavební úřady neposuzují naprosto nic podle ZoVB, jak se domníváte, nýbrž konají výhradně podle Stavebního zákona a Správního řádu. Postupovat podle § 11 odst. 5 ZoVB ve stavebním řízení je vyloučeno (viz ZoVB § 11 odst. 5 poslední věta).

    K tomu, aby SVJ muhlo být stavebníkem, potřebuje totéž, co všichni stavebníci, kteří zároveň nejsou vlastníky nemovitosti: smlouvu, tedy souhlas všech (§ 12 ZoVB). Psal jsem o tom vícekrát, například zde: http://www.portalsvj.cz/…ebnim-rizeni

    Pokud Stavební úřad porušil zákon a vlastníci jednotek se jako ovce podřídili, pak výsledek může být takový, jaký popisujete. Čekání na kouzelného dědečka bývá v reálném životě většinou marné…

    Vaše doměnka, že balkon se nějakým trikem změnil na místnost, je nesprávná. Mohlo k tomu dojít – záleželo na obsahu projektu a na tom, zda konečný stav počítal s „kolaudací“ nových místností. Pokud nikoliv, pak na domě jsou pouze obezděné a zasklené balkony. Samozřejmě platí, že veškeré stavební práce a úpravy na balkonech si měli financovat jejich vlastníci.

    lake

    P.S.: Prosím Neználky, aby místo udělování záporných bodů se snažili napsat nějaký platný protiargument. To ovšem nedovedou.

    Vložil Správce (bez ověření), 25. Září 2011 - 12:04

    Uvádíte, že se balkony a obdobné plochy nezapočítávají do plochy pro výpočet spoluvlastnického podílu.

    Z tohoto pohledu je výhodné užívat byt s velkou terasou, např. plocha místností 60 m2, plocha terasy 120 m2.

    Nyní to ještě vylepšujete tím, že uvádíte, že při přeměně terasy nebo její částí na místnost se spoluvlastnický podíl nepřepočítá.

    Vložil erža, 25. Září 2011 - 14:23

    Bohužel je tomu tak,zazdíte-li bývalou lodžii a zateplíte,nevzniká nová místnost ani se nemění spoluvlastnické podíly.To mi odpověděl náš SU na mou stížnost na vydání stavebního povolení.Odvolal jsem se na krajský SU a vše dopadlo stejně. Pro pana lakeho Přečetl jsem si většinu vašich názorů a rad které uvádíte na portále SVJ a naprosto ve všem s Vámi souhlasím.Právě pro to jsem vytáhl do boje s prospěcháři našeho SVJ.Myslím si,že k vydání stavebního povolení na základě předložení pouze 75% souhlasujících vlastníků jadnotek,nikdy nemělo dojít.Jak chcete postupovat dále když se SU odvolávají na druhou větu §11 odst.5 zakona č.72/1994sb.e­xistuje i jiná možnost než soud?Protože soud je dnes drahá záležitost a trvá dlouho.Pokud budete tak laskav poskytnu veškeré další informace.Děkuji za odpovědi erža.

    Vložil lake, 25. Září 2011 - 14:41

    Eržo,

    rozhodování Stavebního úřadu je správním rozhodováním. Je možno podat stížnost nadřízenému orgánu. Je možno obrátit se na obecný soud s žádostí o vydání předběžného opatření, jímž se zakáže SVJ konat a činit jakékoliv přípravy ke stavební úpravě.
    Je možno vydané rozhodnutí Stavebního úřadu napadnout správní žalobou a žádat o vyslovení jeho protizákonnosti.

    Pokud ovšem toto činíte až dodatečně, je velká pravděpodobnost, že nebude nařízeno odstranění stavby, neboť by to nebylo z veřejnoprávního hlediska potřebné, účelné ani nutné. Je třeba chránit dobrou víru stavebníka. Vy možná budete poučen, že jste měl chránit svá práva podstatně dříve.

    lake

    Vložil erža, 25. Září 2011 - 17:37

    Napsal jsem stížnost nadřízenému orgánu na kraj,ale vše dopadlo stejně.Takže z toho vyplívá,že se 10 bytů zvelebylo na úkor 7 kteří lodžie nemají,ale zaplatily se z fondu dlouhodobých záloh na které přispíváme všichni.K tomu všemu zaplatilo SVJ 2 bytům odškodné za vybourání zasklení.Toto zasklení si vlastníci pořídily bez stavebního povolení i bez souhlasu ostatních.Každému 10000kč také placeno z fondu dlouhodobích záloh.Na policii jsem byl podat trestní oznámení na SVJ oznámení o okrádání,ale marně.Bylo mi zděleno,až budu mít důkazy o tom, že se někdo obohacuje mám přijít.Jinak i kdyby oznámení sepsali,založího a hotovo.Tak že pokud bude chtít v našem domě deset bytů ze sedumnácti koupit nové televize a odsouhlasí si to na shromáždění vlastníků,budou je mít a ašichni je zaplatíme.Bezva zákony v tomto státě.Světu mír.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".