Učetnictví SVJ v Money S3
V tomto vlákně můžeme probírat, jak vést účetnictví SVJ v programu Money S3. Kdo má zájem, přidejte se jak s dotazem, tak radou.
Dobrý den, jenom můj takový názor a věc jak jsem se popral s Money S3. Dlouho jsem hledal účetní software pro svojí firmu narazil jsem na Money, ale trochu jsem se bál jeho ovladatelnosti. Díky firmě SmartHub ( http://www.smarthub.cz/ ), mi se vším pomohli a naučili mě s tím pracovat + když se objeví jakýkoliv problém ať už se softwarem nebo s naším IT vybavením neváhám se na ně kdykoliv obrátit.
Kromě toho, že zde probíráte způsoby účtování v Money S3, můžete se někdo podělit o zkušenosti, jaký spolu s Money S3 používáte správcovský program? Máme 140 jednotek, takže Excel mi přestává stačit, přesněji řečeno potřebuji zrychlit a zefektivnit práci. Děkuji.
Zkuste DOMSYS (www.domsys.cz). Jedná se o internetovou aplikaci, platí se podle počtu jednotek. Dělám teprve 1.vyúčtování, ale zatím jsem spokojená
Já používám SBN od společnosti www.vydas.cz
Má svoje mouchy, ale pro běžné používání se docela hodí. I proti ostatním vychází cenově příznivě (swan, ssn, …)
V Money S3 vedu účetnictví v našem SVJ již 12 let a jsem spokojena. Připouštím, že pro nováčka působí složitě, ale po zaučení již práce jde mechanicky. Doporučuji pro založení a zaučení si objednat přímo placenou službu v centru firmy v Brně nebo na některé pobočce. Pro vás, jako účetní je důležité si připravit, co budete potřebovat. To znamená převod počátečních stavů, úpravu účetní osnovy, předkontace, číselné řady apod. Já jsem si např.jednotlivé byty očíslovala jako střediska, abych snadno při vyúčtování služeb zjistila zálohy na jednotlivé byty. Telefonická nebo mailová podpora funguje v pohodě. S pozdravem Květa
Přeji dobrý den, potěšily mne řádky, které jsem od vás našel. Pravdou je, že Money S3 využíváme pro firemní účely. Mohl bych vás požádat o kopii vaší účetní osnovy pro SVJ? Předem děkuji za ochotu. S pozdravem Martin
Dobrý den, obracím se s prosbou na Vás. Teprve začínám na Money S3 za první rok a hned jsem narazila na problém a nevím si rady… Mám fa za vodné, je v ní uvedena uvedena zaplacena zaloha placena hotove (zalohova fa neni), kdyz zadam celkovou castku fa a pak rozuctuji, kde prouctuji zalohu a pak doplatek na dodavetele a nasledne v pokladne doplatek zlikviduji, stale mi zustava ve fa zbyva uhradit…(vyse zalohy). Pritom když kouknu na pohyby na uctech,tak mi tam nic nevisi…co delam spatne? Dekuji
Se SW Money S3 pracuji již roky k mé spokojenosti. Pokud je ještě váš dotaz ohledně faktur zálohových, vyúčtovacích a přiřazení záloh aktuální, napište mi. IJ
Hezký den , začínám s Money S3 a jsem unavena, neustálým přepisovnáním výpisů – stahnu banku do pc a musím přepsat účty neboť se stahuje vše na 395, musím přepsat datumy a některé platby spárovat, protože to program nepochopil, prosím nevíte radu jak lépe program nastavit? mám pocit , že ruční úhrady by byly rychlejší. máte zkušenosti a tak Vás moc prosím o rady, jak zlepšit práci s tímto programem, dělala jsem s jiným a s tímto dělám vše daleko déle. je nějaká možná kontrola dph , abyste nemusela všechny doklady odškrtávat? co používáte , abyste věděla, že je vše tam kde má být? děkuji moc za pomoc :) dobrou noc a hezký den Simona
Účetnictví našeho SVJ je jednoduché, měsíčně se ve výpisu opakuje platba 8 členů, proběhnou 2 zálohy na vodné a elektřinu.Během roku proplatíme kolem 10 faktur a 2–3 výběry z pokladny. Jsem účetní- laik a toto účetnictví jsem v SÚ zvládala.Dovedu si představit, že po nastavení bude vše probíhat automaticky. Problém ale je to prvotní nastavení, kde se programu nelíbí např. moje číselné řady a neustále na mne vyskakuje, že se vyskytla chyba. A to jsem zatím jen podle sebe nastavila účetní osnovu a začala zadávat předkontace.
Dobrý den, líbí se mi váš komentář k učetnictví SVJ,mám taky jenom dvanáct bytových jednotek můžete mi prosím napsat jak účtujete příjmy od vlastníků, faktury za vodu,teplo a elektriku, a jak zadáváte do předpisu přeplatky vlastníkům?Moc děkuji potřebuji jenom porovnat jestli pracuji správně Hezký den Tali
Zkuste být přesnější, co Vám nejde?
Pro jednoduchou práci můžete řady nechat, jak jsou v Money přednastavené. Pokud chcete nějaké speciální, napište jaké a můžeme se na to zkusit podívat.
Nicméně doporučuji zapomenout na práci v SimpleUcto. V Money je jiná filozofie toho programu a když se budete snažit na to „naroubovat“ způsoby ze SimpleUcto, tak si komplikujete práci.
Takže mám zvolený komplet Oficce Upravuji účetní osnovu, kde nastavím Předpisy a úhrady záloh /rozvahový,aktivní/pro všechny vlastníky a další účty, které jsem převzala z účetního rozvrhu v SÚ.Je to docela nepřehledné, protože tam jsou i ty přednastavené, ale dobře. Nyní doplním předkontace..Vklady vlastníků, kde si zvolím svoji zkratku.Např. VB1 221100/311101,dále Předpisy a úhrady záloh pro tohoto vlastníka zkratku 3011,3012,3013–3015 podle toho, kam se celková platba má započítat/voda, plyn, správa,atd./
Až toto nastavím pro všechny vlastníky, tak musím nastavit předkontaci pro zaúčtování platby zálohy pro vodu a společnou elektřinu.Používám opět ze SÚ 314210/221100 Je tato cesta správná? Děkuji I.
Doporučuji si osnovu připravit takto:
byt 1 (vlastník 1): 311 100
byt 2 (vlastník 2): 311 200
atd.
přijaté zálohy služba 1: 324 100
přijaté zálohy služba 2: 324 200
atd.
náklady na službu 1: 315 100
náklady na službu 2: 315 200
Předkontace pak budou:
Předpis záloh vlastníků:
b1s1 311100/324100 (byt 1, služba 1)
b1s2 311100/324200 (byt 1, služba 2)
b2s1 311200/324100 (byt 2, služba 1)
b2s2 311200/324200 (byt 2, služba 2)
atd.
Platba záloh vlastníků:
b1 221/311100
b2 221/311200
atd.
platba zálohy na vodu, elektřinu atd. (hradí SVJ):
služba 1 314100/221
služba 2 314200/221
platba faktury za službu
služba 1 315100/221
služba 2 315200/221
To by Vám pro začátek mohlo stačit, ostatní už budete dělat průběžně, pokud na něco narazíte.
Dobrý den, mohu Vás pane Dvořáku poprosit ještě o další předkontace? Byl byste tak laskav? Předem mnohokrát děkuji.B.
Dobrý den, jsme SVJ o 12 bytových jednotkách a účetnictví vedeme v SIMPLE, i když se mi ho podařilo i v tomto roce rozběhat, chtěla přejít na Money. Stáhla jsem to, ale nevím jestli to zvládnu. Nevím proč účetní osnova Money končí č. 701 000 a v Simple mám 961 000 – počáteční stav, mám 961 doplnit do osnovy, nebo to již neplatí? To je nějaká novější osnova? Z problémy jsem zadala počáteční stavy, ale nemohu zařadit další položky do deníku. Může mi někdo poradit prosím. Jsem v tomto směru úplný laik, ale ráda bych to zkusila rozběhat. Zdraví Marcela.
Při zakládání firmy v Money S3 se volí firma nezisková a k tomu se vytváří i účtová osnova do „devítek“. V případě potřeby napište, poradím.
Děkuji, zkusím si srovnat označení a čísla bytů podle vaší rady.Na 315 jsem ale účtovala službu, kde se neplatily zálohy. A i tady se zapisuje Přijatá faktura přes účet 321200 Dodavatelé? nebo jen zaplacení faktury viz služba1 315100/221? Pak jsem se snažila nastavit počáteční stavy BÚ a pokladny, nikde jsem nenašla tlačítko OK a ono to zmizelo. Děkuji za trpělivost, jak vidíte, je to se mnou dost těžké. I.
Předpis faktury na službu:
315/321
Platba faktury za službu:
321/221
Je to standardní způsob účtování přijaté faktury, tedy i v SimpleUcto
se to dělalo stejně.
Nastavení počátečních stavů: v Navigátoru kliknete na Nástroje/Seznamy/bankovní účty, pak nahoře na pásu karet tlačítko přidat a vyplníte. Pokud máte nízké rozlišení monitoru, tak je možné, že se pás karet schovává a pak je tam nahoře položka, něco jako zobrazit pás karet, nebo zobrazit tlačítka. A pak se tlačítko OK objeví.
Dobrý den, snažím se zaúčovat faktruru, kde máme proplatit dodavateli fakturu z dlouhodobých záloh. Nemůžu najít tu cestu..Banka..a nyní co vybrat z roletky?Seznam bank. účtů? úhrada vystavených faktur? tam se mi nabízí Typ dokladu.. Pak jsem to zkoušela jako interní doklad jako u předpisu záloh vlastníků, ale ani jedna cesta nevede k cíli. Co mi opět chybí? Děkuji I.
Můžete využít buď interní doklady, nebo jít přes faktury. Interní doklad: Nejprve si vytvoříte předpis faktury jako nový interní doklad 5×x/321. Poté si uděláte úhradu v bance, jako nový výdej z banky 321/221. A nakonec zúčtování skutečných nákladů opět v interních předpisech jako nový interní doklad 955/649.
V Money si navíc díky předkontacím můžete nastavit, že zúčtování skutečných nákladů probíhá zároveň se zaúčtováním předpisu faktury, díky čemuž jeden účetní případ „ušetříte“.
Nebo můžete jít přes modul obchod, vytvořit novou přijatou fakturu. Poté na ni kliknout a vybrat úhradu, kde zadáte, jak byla uhrazena (bankou).
Děkuji moc, zdařilo se přes interní doklady. Ale provedla jsem 3 operace, jak tu třetí „ušetřit“, tak na to jsem zatím nepřišla. I.
Ano, tam mám doplněné jako primární účty BAN a P, ale já měla na mysli nastavit právě počáteční stavy na běžném účtu a pokladně.To jsem našla v népovědě v pásu karet účetnictví /závěrkové operace/Navedení počátečních stavů deníku.Ale tam se právě snažím zadat počáteční stavy a nějak mi to stále mizí a v účetním deníku se nic nepromítá.
Tak a teď ještě potřebujete navést ty počáteční stavy způsobem, jak jste popisovala poprvé. A neptejte se mne, proč je to potřeba udělat v nastavení banky a pokladny a zároveň v zavedení počátečních stavů – nevím :-)
Na té obrazovce v navedení počátečních stavů jako protiúčet vyberete 961 – počáteční účet rozvažný. Dále na jeden řádek vložíte účet banky (221) na stranu MD a částku. Přidáte řádek a vložíte účet pokladny (211) na stranu MD a částku. Potvrdíte to kliknutím na tlačítko Navést počáteční stavy. Mělo by se objevit potvrzení, že poč. stavy byly v pořádku zavedeny. Okno zavřete a můžete se v deníku podívat, zda se to tam objevilo.
Většina sestav pro kontrolu probíhá jakobyste je chtěla tisknout, jen úplně na konci nedáte tisk, ale náhled.
Nevydržela..sice do deníku účtuji, ale jaksi se mi to „nepropojuje“. Z bankovního výpisu to jde zapsat, ale nyní se tam snažím nějak zakomponovat ty Předpisy záloh vlstníků.. Byla jsem zvyklá je překopírovat /SÚ/jako první zápis před zadáváním z BÚ, tady asi bude jiná cesta.Ale vidím jen Banku a Pokladnu..v Předkontacích je tlačítko Kopírovat, ale zas nejde označit více operací.. Nemusí se někde rozepsat celková částka platby vlastníků na jednotlivé služby a dlouhodobé zálohy?
Předpisy můžete udělat buď jako Pohledávky (to nepoužívám), nebo jako interní doklady (to používám).
Dobrý den pane Dvořáku,
dají se prosím zkopírovat předpisy záloh v interním dokladu do následujícího roku? Nepřišla jsem na to. Díky Lucie
Ano, to je pravda, asi stačí vystavit interní doklady, možná to bude jednodušší. Mi na začátku doporučili faktury, tak to dělám přes vystavené faktury. Postup při vystavení interních dokladů je podobný jako u faktur. Květa
Zkusím kouknout na interní doklady, ale to zas tuším, že narazím na to, že nebudu mít něco připraveného v nastavení. Probírám se v nápovědě k ovládání programu, ale to, co bych potřebovala, tak nenacházím. Asi jako př. 1/Nastavte účetní osnovu 2/Nastavte předkontace atd. Nějak ztrácím naději, že jsem schopna ten program pro naši potřebu uvést do života.Posunu se dál a zase narazím na něco, co chybí. Děkuji Vám za snahu, zkusím pokus /omyl, což asi není cesta k úspěchu, ale vidím, že bych se mohla ptát stále na něco. Chvíli to zkusím vstřebat, řídit se vaší pomocí a znovu zkontrolovat, co jsem nastavila.I.
Myslím, že všechno už budete mít nastaveno (alespoň prozatím).
Když kliknete na Účetnictví/Interní doklady, tak pak se objeví seznam interních dokladů. Tam dáte přidat doklad (vlevo nahoře je tlačítko, jinak můžete i přes pravé tlačítko myši). A tam zadáte název dokladu (např. předpis byt č. 1), zadáte datum (např. 1.1.2017) a vyberete předkontaci. A zadáte částku. To je vše. Takto to uděláte pro všechny byty (vlastníky) a služby.
Je to jiný mechanismum, než přes faktury, podle mě jednodušší. To mi přijde jako přílišné ohýbání programu pro jiné účely. Ale nezkoušel jsem to.
Třetí mechanismus je přes pohledávky, tedy Účetnictví/Pohledávky. Ale i ten mi přijde zbytečně složitý. Zkuste si všechny a vyberete si způsob práce. Každý může mít něco šikovného a něco nešikovného. Nejjednodušší mi přijdou ty interní doklady.
Interní doklad..vyberte předkontaci, ale mně se nabídnou zcela jiné předkontace..311/324 tam nikde není
takže asi zpět a zkontrolovat předkontace..tam jsou, ale v této nabídce ne..takže tam těchto 40 zápisů..8 bytů x 5 předpisú zadat?
Nechápu, kdo Vašemu příspěvku dává mínusy … Hodně to o takovém člověku vypovídá …
Ptáte se správně, jako obvykle je to jenom důležitá maličkost :-)
Když si definujete předkontace, tak na té předkontaci vpravo nahoře je políčko, kde zadáváte, kterých typů dokladů se předkontace bude týkat. Tak tam si na svých předkontacích (které se týkají interních dokladů) musíte vybrat interní doklady …
Pak se Vám při zadávání interních dokladů Vaše předkontace ukáží.
Děkuji, opraveno.Jestli jsem pochopila dobře, tak zde nefunguje nějaké hromadné kopírování předpisů, tedy měsíčně se opakujících zápisů.Jde tedy zadat předpisy záloh zpětně,buď za období, kdy se částka neměnila nebo pak ročně zadáním souhrnné částky, aby se zbytečně nezvyšoval počet řádků v účetním deníku?
Omlouvám, se, už tam ten počáteční stav vidím.Zkusila jsem si zaúčtovat první měsíc a takto mi vypadá účetní deník.Je chyba, že jsem až potom nastavila ty počáteční stavy? protože je tam nikde nevidím? http://prntscr.com/etg1ju potom se snažím najít někde sestavy..pokladní knihu,výkaz zisku a ztrát..ale vše mi nabízí nastavení tisku Kde najdu nějaké kontrolní mezivýstupy?
Pokladní deník najdete, když si rozkliknete: Účetnictví-Pokladnu-pokladní kniha. Dále v sekci účetnictví jsou Tiskové sestavy. Po jejich rozkliknutí najdete Účetní výkazy pro FÚ (ale těmi bych se zabývala až na konci roku, bude tam třeba asi doplnit z Připravených seznamů rok 2017), dále Rozvahu a Výsledovku pro vaši potřebu, Hlavní knihu (tisknu až na konci roku), Obratovou předvahu (kterou si měsíčně kontroluji), Pohyba na účtech (využívám, když hledám chybu). Květa
Děkuji, už jsem se tam proklikala. Stále ale bojuji s tím nastavením Předpisů záloh, protože vidím, že se mi přičítají, ale chybí ta druhá strana http://prntscr.com/etmj4x
Pan Dvořák vám již psal, že předpis záloh na služby se účtuje 311/324, v bance pak 221/311. Já akorát neúčtuji 311 dle vlastníků bytů, ale v adrese zadávám číslo střediska podle bytu a pak mám jen jednu předkontaci na 311. Na zálohy 324 mám pak analytiku (st.voda, teplo, výtah, osvětlení, kab.televize). Dodavatelské faktury za služby účtuji 315 (s analytikou-vodné, stočné, teplo…)/321 a v bance 321/221. Při ročním vyúčtování služeb proúčtuji 324/315 interním dokladem a přeplatek (u nás jsou u všech každoročně přeplatky) jako dobropis vystavené faktury –311/-324 a v bance pak jako příjem 311/221. Takže během roku se zálohy správně jen načítají a při ročním vyúčtování služeb se staré zálohy ztratí a zůstanou jen nové. Jen taková vychytávka. Pokud chcete zjistit rychle zůstatek v bance nebo pokladně, stačí zmáčknout na klávesnici nahoře f7, pokud chcete mít v bance všechny data stejná, tak f12. Účtujete-li o více položkách stejného data, vyberete Nástroje-Změna data a bude vám držet stále stejné datum. Květa
Ano, tak to mám pořešené také, ale asi se ptám špatně..mně není jasné, jak a kde mám zadat ten předpis záloh? Kde najdu tu kartu, kterou musím vyplnit, že např. na vodné má odejít 600Kč, na elektřinu 30Kč atd.jak mám načíst Předpisy záloh, aby mi nezůstával zůstatek u vlastníků mínus a objevily se pohyby třeba na účtu 324?
Účet 311 je účet odběratelů. To znamená, že budete předpisy vystavovat ve vydaných fakturách. Faktury nebudete tisknout (zřejmě máte v excelu tabulku, kde máte uvedené jednotlivé zálohy pro každého vlastníka bytu. Zaúčtujete jednotlivé položky záloh a součet faktury bude dávat celkovou částku, kterou má vlastník uhradit. Já si pak do tabulky dopíšu číslo faktury. Předkontace máte připravené (311/324100,311/324200 apod.). Jen doporučuji do seznamu středisek uvést číslo bytu a to vybrat u faktury. Stačí vybrat jen na záhlaví faktury, v položkách se to již přepíše. Pamatujte na to, že když v položkách nevyberete ke každé záloze správnou předkontaci, tak se vám tam zaúčtuje předkontace, která je uvedena na záhlaví. Další měsíce je vystavování faktur jednoduché. Stačí dát jen Kopírovat a faktura je hotova (ale to jen v případě, že nedošlo ke změně předpisu). V adresáři jste si již asi zadala jména vlastníků a ty pak ve faktuře vybíráte nahoře vpravo přes 3 tečky. V adresáři si hned zadejte číslo účtu, z kterého vám budou chodit platby (můžete udělat i dodatečně). Až budete dělat vyúčtování, objeví se vám na příkaze k úhradě i číslo účtu. To samé udělejte u dodavatelských faktur. Nejprve si zadejte do adresáře adresu včetně čísla účtu a pak při vystavování faktur vybírejte adresu z adresáře. Příkazy k úhradě si pak můžete vytisknout z programu. Já mám program Money propojen s bankou, tak můžu platby přímo posílat do banky. Zajímalo by mne, jak jste dělala předpisy faktur v předcházejícím programu. Tam se to nedělalo přes vystavené faktury? Květa
Účtovala jsem v SimpleUctu a tam byl asi ten mechanismus zápisu jiný, mnohem jednodušší. Čtu to už po několikáté a snažím se v programu najít.Fakturace Vystavená faktura vpravo doplním z adresáře jméno vlastníka, potom tlačítko Přidat položku? Je to správně? Jestli ano, tak si zítra doplním Adresář..a pokusím se jednotlivé faktury vyplnit.Zatím moc děkuji.
Stručně řečeno, je to správně. Ideální by však bylo, kdyby jste šla na školení programu, tam by vám poradili různé vychytávky, ale nejlepší by bylo zaučení na místě. Tak ještě jednou. Faktury vystavené, dáte přidat fakturu a samo vám naskočí číslo faktury ze Seznamu. Doplníte datum úč. případu a vystavení (dávám 1. v měsíci), splatnost dle vašich smluv. Odběratel-vyberu z adresáře, kde mám Byt č. 1,jméno,adresu, čís.účtu. Bankovní účet pak naskočí na fa sám. Hradit na BÚ (vyberu z číselníku). Předkontace-opět vyberu přes ,,,z číselníku. Ale to všechno by mělo být připraveno v Typu dokladu, a pak to není třeba vybírat, naskočí samo (popis dokladu, BÚ, Předkontace). Nezapomenout vybrat středisko (např. 1–8 dle počtu bytu). Pokud je víc jak 1 položka, tak nahoře je + Přidat položku, dopsat text (např. záloha stud. voda), kliknout na Podrobnosti, kde se doplní Předkontace přes …, Ok. Opět přidat položku a vše se opakuje. Pokud jsou všechny položky zaúčtovány, dát nahoře OK. Ze začátku zkontrolovat zaúčtování.V příštích měsících tvořit fa kopírováním a opravit aktuální datum. Hodně pomůže dobrá příprava, typy dokladů. Pokud nejste důkladně seznámena s programem, nebudete umět využívat výhody programu. Zkuste napsat z jakého jste města, možná se vám někdo poblíž ozve a pomůže. Já jsem před účtováním absolvovala školení v Brně. Zítra budu doma až večer. Hodně štěstí.
Také jsem přešel ze Simple účto na placenou verzi S3. V simple učto jsem vytiskl, vždy všechno. Jen se chci zeptat co je opravdu důležité pro vedení účetnictví. A tady v Money S3 – lite vytisknout. Všiml jsem si, že jsou tam různé názvy jako je Výkaz zisku a ztrát a Výsledkovka. Tak jsem z toho zmatený. Prosím o radu. Jinak hraji si s tím asi měsíc a musím uznat vychytávek je tam spoustu, jen stále hledám.
Poslední komentáře