Vložil KC (bez ověření), 7. Duben 2017 - 19:12

Účet 311 je účet odběratelů. To znamená, že budete předpisy vystavovat ve vydaných fakturách. Faktury nebudete tisknout (zřejmě máte v excelu tabulku, kde máte uvedené jednotlivé zálohy pro každého vlastníka bytu. Zaúčtujete jednotlivé položky záloh a součet faktury bude dávat celkovou částku, kterou má vlastník uhradit. Já si pak do tabulky dopíšu číslo faktury. Předkontace máte připravené (311/324100,3­11/324200 apod.). Jen doporučuji do seznamu středisek uvést číslo bytu a to vybrat u faktury. Stačí vybrat jen na záhlaví faktury, v položkách se to již přepíše. Pamatujte na to, že když v položkách nevyberete ke každé záloze správnou předkontaci, tak se vám tam zaúčtuje předkontace, která je uvedena na záhlaví. Další měsíce je vystavování faktur jednoduché. Stačí dát jen Kopírovat a faktura je hotova (ale to jen v případě, že nedošlo ke změně předpisu). V adresáři jste si již asi zadala jména vlastníků a ty pak ve faktuře vybíráte nahoře vpravo přes 3 tečky. V adresáři si hned zadejte číslo účtu, z kterého vám budou chodit platby (můžete udělat i dodatečně). Až budete dělat vyúčtování, objeví se vám na příkaze k úhradě i číslo účtu. To samé udělejte u dodavatelských faktur. Nejprve si zadejte do adresáře adresu včetně čísla účtu a pak při vystavování faktur vybírejte adresu z adresáře. Příkazy k úhradě si pak můžete vytisknout z programu. Já mám program Money propojen s bankou, tak můžu platby přímo posílat do banky. Zajímalo by mne, jak jste dělala předpisy faktur v předcházejícím programu. Tam se to nedělalo přes vystavené faktury? Květa

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.