terasa

Vložil jirina. (bez ověření), 26. Říjen 2012 - 21:26 ::

Koupila jsem byt u kterého je terasa vchod na ní je přímo jen z mého bytu. V kupní smlouvě je terasa uvedená , bez započítané plochy. Při zakládání SVJ se dohodlo, že se bude platit do fondu za každý m2 obytné plochy bytu určitá částka. S tím souhlasím a platím. Najednou chce výbor , abychom platili za terasy nájem, mají na to právo?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 26. Říjen 2012 - 22:18

    Jako obvykle: napřed napište co o terase praví Prohlášení vlastníka.
    Nájemné po Vás výbor chtít nemůže, protože jste si od SVJ nic nepronajala.

    lake

    Vložil Uhrová Jiřina (bez ověření), 7. Listopad 2012 - 13:47

    V Prohlášení vlastníka se praví, že terasa patří do příslušenství bytové jednotky. Výbor po nás požaduje nově platby za plochu terasy do fondu oprav. Mají na toto nárok? Děkuji

    Vložil lake, 7. Listopad 2012 - 15:52

    Děkuji za upřesnění. Členové výboru nechť si přečtou zákon o vlastnictví bytů. Řekněte jim to a požádejte, aby Vám sdělili na základě jakého právního předpisu po Vás požadují platbu „za terasu“. Já takový důvod neznám, jedině že byste to měli takto ve stanovách.

    Zároveň je požádejte, aby Vám sdělili na základě jakého právního předpisu je vlastník povinen cokoliv platit na jakýsi „fond oprav“.

    lake

    Vložil Petr Žarošský (bez ověření), 28. Duben 2015 - 19:41

    Společenství bytových jednotek,platba za terasy. Vchod na terasu pouze z bytů.Mění něco nový Občanský zákoník?

    Vložil Jiřina Uhrová (bez ověření), 8. Listopad 2012 - 9:33

    Omlouvám se, že se opět obracím na radu ke stejnému tématu, které vypadá, že je vyřešené, ale.Předseda SVJ určitě četl tento dotaz a bude měnit stanovy.Ještě jsem pátrala dál a zjistila jsem u našeho správce, že byt je sice napsán u mojí bytové jednotky, ale patří do společných částí domu a proto mám přispívat svou částí i za terasu do fondu oprav , tak si to vykládají správci SVJ. V časopise SVJ č.2 z r. 2011, jsem četla, že pro tuto akci výběr do fondu za terasy musejí mít souhlas všech majitelů bytů v domě. Děkuji

    Vložil lake, 8. Listopad 2012 - 16:41

    Paní Uhrová napsala: "... zjistila jsem u našeho správce, že byt je sice napsán u mojí bytové jednotky, ale patří do společných částí domu".

    Předpokládám, že jste chtěla napsat "terasa", nikoliv "byt". Požádal jsem Vás prve, abyste citovala co o terase praví Prohlášení vlastníka. Vaše odpověď byla jednoznačná: "terasa patří do příslušenství bytové jednotky".

    Podle toho je tedy terasa věcně příslušná k Vaší jednotce podle § 121 odst. 1 ObčZ. Jde o věc vedlejší (terasu) ve vlastnictví vlastníka věci hlavní (bytové jednotky). Terasa je proto ve Vašem vlastnictví. Hradíte si náklady na její údržbu a opravy. Nejste povinna nikomu za užívání Vaší terasy platit. Jestliže jste citovala z Prohlášení vše co je v něm o Vaší terase, není o čem dále diskutovat.
    ---------------------------------------------------

    Vaše informace o tom, co jste se dozvěděla u správce, pouze vnáší neřešitelné otázky do této diskuse. Prosím, pochopte že informace o tom co Vám "jedna paní povídala" v kanceláři je bezvýznamná. Můžeme zde reagovat pouze na fakta, nikoliv na dohady a nezávazné názory ouředníků správce.

    lake

    Vložil AnonymousE (bez ověření), 8. Listopad 2012 - 10:13

    Co si vykládají správci je lhostejné, podstatné je co je v Prohlášení vlatníka.

    Vložil Krupp, 8. Listopad 2012 - 9:51

    Předpokládám, že byt nepatří do společných částí domu a je to jen váš překlep. Rozhodující pro výši platby je prohlášení vlastníka. Jaký podíl tam máte zapsaný, takovým podílem přispíváte na náklady za správu. Jirka

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".