stavební povolení na výtah - bez 1 souhlasu - povedlo se to už někomu?

Vložil Kwjeta, 28. Březen 2011 - 14:11 ::

Dobrý den, lze získat stavební povolení na výtah od stavebního úřadu, pokud nám chybí 1 souhlas? Soudíme se s bláznem už 8 let, dům chátrá, např. já chodím až do 6.patra. On tam už 2 roky nebydlí, byt je zapečetěn. Už měl být jeho byt prodán v dražbě, ale stále se to protahuje a nevidíme konce. Je teoreticky možné podat žádost o stavební povolení s projektem výtahu, podpisy 99% vlastníků, popisem causy od právníka a dopisy vlastníků, kde vyjádříme své těžkosti spojené s bydlením v domě, kde není výtah? (mám na mysli nemocné a staré lidi, malé děti…těhotné atd.) Zajímalo by mne, jestli se to někomu už někdy povedlo. Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 19. Duben 2011 - 9:49

    Takového blázna co se s námi soudí máme taky. Ten chce momentálně soudní cestou zrušit stanovy a prohlášení vlastníka, které jsme schválili v roce 2006. Jeden soud prohrál a nyní se právě odvolal.A taky nesouhlasí se žádnou opravou domu. Nám se daří i přes jeho paranoidní výplody dům pořád vylepšovat. Držím Vám palce.

    Vložil Kwjeta, 19. Duben 2011 - 9:52

    děkuji za povzbuzení :o) Jen že my se soudíme s ním…ale to je fuk. Také držím palce!

    Vložil lake, 19. Duben 2011 - 9:42

    Paní Kwětě nelze nic vyčítat: snaží se zjistit, podle kterého zákona se postupuje, ale správnou odpověď nedostává. Nebude to jen zákon 72/1994 Sb. o vlastnictví bytů, jak se domnívá svjvmt, nýbrž zejména zákon č. 183/2006 Sb. Stavební zákon.

    Paní Kwěto,
    v domě hodláte vybudovat výtah, tedy zcela novou věc, která nyní neexistuje. Půjde o stavbu nesenou jinou stavbou (vestavba či přístavba podle Stavebního zákona) a k tomu technické zařízení výtahu a strojovna.

    K tomu potřebujete smlouvu o výstavbě podepsanou všemi vlastníky. Chybějící souhlas jednoho z nich lze v důvodných případech nahradit rozhodnutím soudu.

    Z hlediska Stavebního zákona bude nutné aby proběhlo stavební řízení. Stavebník podává žádost o zahájení stavebního řízení a při tom je povinen doložit právo založené smlouvou provést stavbu. Doloží tedy souhlas spoluvlastníků a případně rozhodnutí soudu o nahrazení chybějícího souhlasu. Zadejte si výraz 'právo založené smlouvou' ve vyhledávacím poli vpravo nahoře.

    Zcela jiná věc je kdo bude vlastníkem dokončené stavby. To musí být stanoveno již ve smlouvě o výstavbě. Podotýkám, že je zcela vyloučeno, aby se spoluvlastníkem nové stavby stal některý vlastník jednotky proti své vůli. Toto není možné obejít ani soudním rozhodnutím.

    lake

    Vložil Kwjeta, 19. Duben 2011 - 9:50

    Děkuji za zastání, je to přesně tak, jak píšete…správnou odpověď nedostávám. A děkuji za informace. Na stavebním úřadě jsem se už domluvila s paní z oddělení stavebního řádu a jejím vedoucím, že pokud sepíšeme smlouvu o výstavbě, necháme ji podepsat všemi souhlasícími vlastníky, pak ten jeden jediný nesouhlasící se stane účastníkem řízení a bude obeslán. Tedy by to šlo. Jenže předtím ještě musíme mít povolení z oddělení územního rozhodnutí, kde mi referentka po konzultaci s právníkem sdělila, že oni chtějí 100% souhlasu a přes to vlak nejede…a navíc vedoucí jejich oddělení chce jestě 100% souhlas obou sousedících domů, protože se jich náš výtah dotkne…=beznaděj.

    Vložil svjvmt, 1. Duben 2011 - 16:31

    jen jeden nesouhlas? Pak ho nepotřebujete, pročtěte si zákon.

    Vložil Kwjeta, 18. Duben 2011 - 14:23

    Bezva, který zákon myslíte? Každý mi říká něco jiného…

    Vložil jardaparda (bez ověření), 1. Duben 2011 - 15:03

    §11 odst. 3 ZoVB
    "Při rovnosti hlasů nebo nedosáhne-li se potřebné většiny nebo dohody, rozhodne na návrh kteréhokoli
    vlastníka jednotky soud. Jde-li o důležitou záležitost, může přehlasovaný vlastník jednotky požádat
    soud, aby o ní rozhodl. Právo je nutno uplatnit u soudu do 6 měsíců ode dne přijetí rozhodnutí, jinak právo zanikne."

    Vložil Kwjeta, 18. Duben 2011 - 14:24

    Zkusím to probrat s právničkou…děkuji za konkrétní paragraf.

    Vložil Marcel Goliaš, 1. Duben 2011 - 11:32

    Dobrý den,

    být vámi, tak by se na tuto věc neptal zde na portálu, ale přímo na stavebním úřadě. Zkuste to, třeba s vámi bude mít úředník soucit a riskne si vydat vám stavební povolení i bez toho jednoho souhlasu. Každopádně pokud by se vám povedlo toho úředníka nějak přemluvit, šlo by jeho rozhodnutí s největší pravděpodobností minimálně proti zákonu o vlastnictví bytů.

    Vložil Kwjeta, 18. Duben 2011 - 14:28

    Já už nevím, kde se ptát. Každný říká něco jiného.Právnička SVJ se tváří, že musíme čekat, na stavebním úřadě mi na oddělení stavebního řádu povolení přislíbili, ale na oddělení územního rozhodování se tváří, že je to neprůstřelné, že potřebujeme 100% a přes to vlak nejede. to je šílené.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".