Smlouva o dozoru výtahů

Vložil Veronika Prucknerová (bez ověření), 31. Červenec 2012 - 13:59 ::

Dobrý den, jsme nové svj a uzavíráme teď různé smlouvy, mezi nimi i smlouva o údržbě výtahu s výtahovou firmou a dále nám byla nabídnuta smlouva o dozoru výtahu.

Tudíž další firma, které výtah kontroluje, provádí malé opravy a zároveň dozoruje kroky servisní firmy.

Je to běžné? Mít dvě firmy na jeden výtah? Nebo jen zbytečné náklady navíc?

Díky za Vaše názory

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 1. Srpen 2012 - 8:48

    Paní Prucknerová, co se děje ve Vašem SVJ se mi jeví jako plýtvání.

    Máte dávat peníze společnosti, která pošle do domu jednou za 14 dnů někoho, aby pomačkal knoflíky a svezl se výtahem. Totéž ale dělají denně všichni obyvatelé domu. K tomu nepotřebujete specializovanou firmu. Dozorcem by měla pokud možno být osoba z domu, která denně výtah používá. Smyslem dozoru je totiž ihned zjišťovat nedostatky a poruchy, případně výtah rovnou odstavit. Dozor jednou za čtrnáct dnů neplní tedy svůj hlavní účel (i když požadavek normy je dodržen).

    Navíc platí, že objednání dozoru u servisní společnosti bývá v rámci poskytovaných služeb podstatně levnější než zcela nová smlouva s jinou osobou.

    P.S. V normě ČSN 27 4002 „Bezpečnostní předpisy pro výtahy“ jsou v části 5.2 „Odborné prohlídky“ stanoveny lhůty povinných prohlídek jednou za 2, 3 nebo 4 měsíce (podle druhu používání a roku uvedení do provozu). U servisní firmy zjistěte, zda by vám nepostačily prohlídky po 4 měsících. Oni samozřejmě vždy nabízejí automaticky interval 3 měsíce, i když to není podle normy nutné, ale neřeknou vám to. Pochopitelně.

    lake

    Vložil Adam Janeček (bez ověření), 11. Srpen 2012 - 20:42

    Dobrý den. Přečetl jsem si vaši diskuzi na téma dozory výtahů. Dozor se provádí jednou za 14dní a pak je proveden zápis do knihy dozorce výtahů. Většinou tuto činnost provádí servisní firma výtahů. Jelikož je tato služba pro firmu nákladná (práce, dojezd…) snaží se firmy tuto funkci svěřit někomu v domě (Dozorce výtahu), tím se sníží platba za paušál výtahu, ale v domě musí být proškolena osoba, která tuto funkci zastane. Jde jen o projetí výtahu a kontrolu funkčnosti. Revize (Odborné prohlídky) nových výtahů od r. 1993 v uzamčených prostorech můžou být až v rozmezí 4.měsíců (záleží na umístění). Kdyby jste měli zájem a nebyli spokojeni se svou servisní firmou. Můžete se obrátit na nás. http://www.thyssenkrupp-vytahy.cz/

    Vložil tpd, 31. Červenec 2012 - 14:54

    No to je samozřejmě velký luxus…vyberte pouze jednu firmu která dělá vše…nebo zajistí vše..nejlépe z oboru…podstatou podnikání je vydělat…čím víc firem najímáte tím víc platíte…údržba jednoho výtahu 7 pater…cena do 1000,– Kč za měsíc…včetně pravidelné údržby (mazání, úklid a td.)… nepřetržité služby pro případ poruchy…všechny opravy nad rámec údržby jsou dojednány na základě předložené cenové nabídky…

    Vložil Veronika Prucknerová (bez ověření), 31. Červenec 2012 - 15:05

    servisní firma nám nabídla činnosti, za které se platí čtvrtletně 2012,– bez dph za výtah (máme dva). dozorová firma 5 tis bez dph za rok za oba výtahy.

    servisní firma: pravidelné prohlídky 1× 3 měsíce,odborné prohlídky, preventivní údržba, mazání atd

    dozorová firma: kontrola 1×14 dní, kontrola jak to jezdí, staví atd

    Argumentace dozoru: servisní firma vám řekne, že je třeba opravit to a to a my zkontrolujeme, zda je to pravda. už jsme ušetřili mnoha tisíc mnoha svj.

    Popis činností je v obou smlouvách sice jinak napsaný, ale přijde mi to totéž, krom té četnosti kontrol.

    Vložil tpd, 31. Červenec 2012 - 15:28

    Dozorová firma si prostě hájí svůj byznys…servisní firma je ze zákona odpovědná za svou činnost…musí mít příslušná oprávnění…koukněte se na její historii..refe­rence…a dt. dle mého dozorová firma je prostě nadbytečný článek který vám nic nepřinese…dostává peníze v podstatě zadarmo…jelikož za provedené práce ručí servisní firma…a z čistě laického pohledu přeci každý dokáže posoudit zda se zavírají dveře..zda výtah jezdí..zda drncá..a podobně…za všechny pravidelné prohlídky zodpovídá servisní firma…pokud něco zanedbá jde to za ní…ze zákona..na základě smluvního vztahu s SVJ…je to samozřejmě na vás na SVJ jak hospodaříte s penězi všech vlastníků…cena servisní firmy odpovídá zvyklostem v ČR…

    Vložil veronika prucknerova (bez ověření), 31. Červenec 2012 - 16:12

    díky za názor. víceméně si myslím to samé co vy. ještě si oběhnu vedlejší baráky, co mají stejného správce, jak k tomu přistoupili.

    samozřejmě nechci nic zanedbat. vše si ještě proberu se servisní firmou. a uvidím.

    díky

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".