Smlouva na SIPO

Vložil Anonymous, 11. Říjen 2010 - 20:28 ::

Uvažujeme o neprodloužení smlouvy se stávajícím správcem. O vedení účetnictví máme už velmi solidní přehled, takže si na to troufáme. Mám ale možná stupidní otázku: budeme muset uzavřít novou smlouvu na SIPO nebo lze převzít tu, přes kterou probíhají platby v současnosti?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Alenka Malá (bez ověření), 12. Říjen 2010 - 9:53

    Navrhuji následující postup:

    1. Zavolejte na kontaktní místo SIPO – tel 556 316 143. Tam vám podle vašeho IČO řeknou, zda s Vámi mají uzavřenu mandátní smlouvu a zda máte vlastní číslo organizace.
    2. POKUD MÁ VAŠE SVJ s poštou mandátní smlouvu uzavřenu, postačí napsat žádost o změnu e-mailové adresy mandanta, a pokud na smlouvě není číslo účtu vašeho SVJ, tak také žádost o změnu bankovního účtu. Pošta vystaví dodatek k mandátní smlouvě.

    Tuto žádost však napíšete těsně po 25.kalendářním dni v měsíci předcházejícím datu ukončení správy původním správcem. Změny SIPO se totiž mohou posílat do 25. kalendářního dne, a pokud dejme tomu správa skončí 31.12., musíte změny na leden zaslat již sami, a to do 25.12. Žádost o změnu e-mailové adresy byste v tomto případě museli zaslat těsně po 25.11., aby ji pošta stihla zanést do své databáze.

    Při této variantě požádáte písemně správce o ponechání kmene SIPO na poště. Někteří správci totiž úmyslně vynulují předpisy na měsíc následující po ukončení správy, i když je k tomu nic neopravňuje.

    3. POKUD NEMÁ vaše SVJ s poštou uzavřenu mandátní smlouvu, musíte uzavřít novou, a to jeden měsíc před ukončením správy bývalým správcem. V tomto případě budete muset poslat kmen SIPO, a to do 25 kalendářního dne měsíce, ve kterém skončí správa bývalého správce.

    4. Abyste mohli provádět změny, musíte mít technologický certifikát, který vám vydá Kontaktní pracoviště České pošty ve vašem městě. Seznam těchto pracovišť je součástí mandátní smlouvy.

    Dále musíte mít program na správu domy, který umí změny zpracovat. Pošta svým klientům takový program poskytuje. Jmenuje se tuším „Změny“.

    5. Abyste nemuseli kontaktovat jednotlivé vlastníky, požádejte správce o aktuální kmen SIPO na poslední měsíc jeho správy. Tam jsou uvedena všechna spojovací čísla jednotlivých vlastníků a také částka, která je od nich měsíčně vybírána.

    Připravte se na to, že najíždění SIPO je poněkud složitější, ale výsledek stojí za to.

    Nakonec si Vám dovolím doporučit, abyste zvolili za druh změnového souboru „předávání změn kmene předpisů“. Je to výhodné z toho důvodu, že na poštu zasíláte pouze měsíce, ve kterých provádíte nějakou změnu a nemusíte každý měsíc posílat celý kmen.

    Vložil Petr87 (bez ověření), 11. Říjen 2010 - 21:37

    Dobrý den, neuvádíte, zda platby od České pošty probíhají přímo na účet SVJ nebo na účet správce. Pokud platby probíhají na účet správce, je nutné uzavřít novou smlouvu s Českou poštou, dojde k přidělení jedinečného čísla organizace a platby záloh budou poukazovány na účet SVJ. Všichni vlastníci se k platbě jiné organizaci musí „přihlásit“, tzn. sděli SVJ své spojovací číslo. Pokud platby probíhají na účet SVJ, pravděpodobně již máte své číslo organizace přiděleno a smlouva je uzavřena mezi Českou poštou a SVJ. V takovém případě není třeba uzavírat novou smlouvu, pouze je třeba si vyžádat přístupové údaje ke službě u správce. Pro vlastníka se v tomto případě nic nemění. Upřesněte, prosím, jak v současnosti ve Vašem SVJ platby přes SIPO probíhají. Poté bude možné odpovědět přesněji. Můžete také zkusit nahlédnout na webové stránky služby SIPO: http://cpost.cz/…/sipo-id259/

    Vložil DrFreeze (bez ověření), 12. Říjen 2010 - 14:17

    Dobrý den, v prvé řadě velmi děkuji za zevrubné vysvětlení. Platby probíhají na náš účet, z čehož už je hodně jasné. S vystavováním certifikátů u Pošty už mám svoje zkušenosti, takže by to neměl být tak velký problém.

    Každý, kdo má uzavřenu smlouvu (tedy SVJ), ale něco platí, je to tak? To jsem na těch stránkách ČP nenašel. Předpokládám ale, že jakmile budu Poštu kontaktovat ohledně změny, všechny tyto podrobnosti se dozvím.

    Vložil N. Klainová (bez ověření), 12. Říjen 2010 - 14:36

    Ano, každý, kdo má uzavřenou smlouvu, musí platit poplatky SIPO. Pošta si je strhává z úhrad záloh přijatých od vlastníků jednotek. SVJ potom předá Vyúčtování SIPO.

    Příklady včetně návrhů na účtování ve dvou variantách máte tady: http://klaiex.webnode.cz/…uhrad-zaloh/.

    N. Klainová

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".