Rozúčtování nákladů na služby
Dobrý den, dle zákona č. 67/2013 Sb. je úklid společných prostor domu služba a rozúčtováva se podle počtu osob rozhodných pro rozúčtování.
Jak lze tedy uhlídat počet osob v bytech pro dané období??? Lze na shromáždění schválit jiný způsob rozúčtování nákladů na úklid spol. prostor třeba: stejnou částkou na každý byt, nebo dle spoluvlastníckého podílu?
Uhlídat si to musí výbor, ostatně vlastník je povinen oznámit počet osob v bytě, není-liž pravda. Je-li to na byt, jste solidární, ale je to na vás. Načtěte normy ohledně SVJ.
Ano Anonymouku, výbor si koupí hlídacího psa, ten uvidí osobu a začne štěkat. Počet štěků = počtu osob. Zbývá vyřešit, komu ty osoby napsat do evidence počtu osob.
„Jak lze tedy uhlídat počet osob v bytech pro dané období?“
Uhlídat nelze a ani k uhlídání nejste oprávněna. Právě proto se rozúčtování podle osob nedoporučuje.
souhlas s Beátou. U nás úklid odhlasován na shromáždění SVJ shodně na byt. Neřešíme počty osob. Navíc jeden byt je využívaný prostor pro kanceláře (chodí tam dost klientů – jak tady určit cenu?). To by za chvíli se ti co ráno odejdou do práce a vrací se odpoledně domů (2× šlapali schody) mohli mít pocit, že ti co jsou doma celý den (např. důchodci, matky na MD) šlapou více. Prostě spravedlivost nelze určit 100%. Rozumní lidé se snad dokáží domluvit.
Souhlas , jde účtovat např. : podle spoluvlastnického podílu nebo stejná částka na byt… záleží jak se rozhodnou vlastníci na shromáždění…naše svj neúčtuje již minimálně 10 let NIC podle počtu osob.
§ 5 odst. 1 zákona č. 67/2013 Sb.: „Způsob rozúčtování poskytovatel služeb ujedná s dvoutřetinovou většinou nájemců v domě, nebo o něm rozhodne družstvo, anebo společenství. Změna způsobu rozúčtování je možná vždy až po uplynutí zúčtovacího období.“ Podrobnosti najdete ve Vašich stanovách.
„Dudekk“ Vy nejste troll, Vy jste jen blb. Citovat §§-umí každý trouba, co sám nikdy nic nevybojoval. A přitom odpovědi jsou jednoduché…
Pro tazatele „BVP“ (zřejmě Bojové Vozidlo
Pěchoty)
„…Jak lze tedy uhlídat počet osob v bytech pro dané období???…“
Pokud jste příjemce služby, tak by to mělo být snadné: prostě naplánujte si koho budete nechávat ve svém bytě přebývat. A z hlediska opatrnosti si můžete vést ex-post-evidenci (nebo se hackněte na ‚čip-systém‘ v domě → jímž může být jak elektronika tak Vaše místní pavlačová drbna) a máte po skončení účetního období údaj, který by mohl být uplatně u soudu, který si může §2/g/2 vykládat zlovolně (v něm se uvádí, že počtem rozhodných osob jsou osoby „…u kterých lze mít za to…“). Tuto hodnotu nahlašte PO skončení účetního období.
Pokud jste poskytovatel služby, nezbývá Vám než akceptovat hodnotu sdělenou příjemcem služby dle §12. Pokud se poskytovatel služby bude domnívat, že sdělená hodnota je v rozporu s §2/g/2 může se práva domoci u soudu žalobou a pomstou prostřednictvím sankce dle §13/1 nebo může vzít právo „do vlastních rukou“ a použít hodnotu kterou poskytovatel uzná za vhodnou, avšak s rizikem, že si u následného soudu může natlouct držku.
„…Lze na shromáždění schválit jiný způsob rozúčtování nákladů…“
§5/1 zák.67/2013 uvádí, že lze. Primárně se náklady ve společenství rozdělují podle podílu na společných prostorech. je tedy klidně možné, že v nějakém SVJ-teroristáně se většinou 50% přítomných dohodnou, že si pro „úklid“ zvolí třeba pravidlo, že kdo uklidí sám – tomu SVJ zaplatí, kdo neuklidí sám za toho SVJ uklidí za 500 Kč/vytření podlahy apod… šikanózní ale sofistikovaně formulované pravidlo není omezeno nijak jinak, než obtížně hájitelnými „dobrými mravy“.
Zde (http://www.portalsvj.cz/…ne-kriterium) jsem již uvedl link na „pravidlo pro rozúčtování provozu výtahu“. tak se inspirujte :)
Poslední komentáře