rozšíření lodžií a zvětšení celého domu -nesouhlas 20 vlastníků z mnoha

Vložil Sonny, 12. Duben 2016 - 15:15 :: |

Pokud jsem vlastníkem bytové jednotky v panelovém domě v 6.patře, kde je celkem 130 bytů ( některé byty mají velké lodžie a některé žádné ) a společenství se rozhodne, že celý panelák zvětší tím, že zvětší stávající lodžie ze 7 na 15 m2 a 2KK přistaví lodžii novou na 7 m2, je potřeba nové prohlášení vlastníka a to od jednotlivců? Někteří s takovým nesmyslem nesouhlasí ( 25 mil. úvěr-obří zadlužení ), jelikož jim to zhorší bydlení ( místo betonové lodžie, kam svítí celý rok slunce, bude celoskleněná výplň, kam se pak v létě vůbec nebude moci jít).Tyto byty jsme odkoupili od obce před 5 lety a většina právě s těmito betonovými lodžiemi, z kterých se kouká na druhý panelák a jsou v pořádku- nová dlažba, hydroizolace. Nevidíme důvod, proč by se to mělo měnit. Druhá část paneláku, která má skleněné lodžie a kouká do přírody, chce toto rozšíření. My chceme pouze zateplení celého paneláku a i opravu těch jejich skleněných lodžií, ale nechceme jinou změnu. Právě tato betonová lodžie byla důvod, proč jsme si ten byt koupili. Navíc několik lodžií je zasklených a už to bylo i několik let před koupí bytu a je na to stavební povolení, vše jak mělo být – naše vlastnictví( 30 000 kč). Bohužel nevím, jestli je to v prohlášení vlastníka. Po druhé to platit opravdu nechceme. Vše chtějí hradit z fondu oprav. Celý panelák dostane úplně jiný ráz a 2 KK budou mít najednou lodžie. Vyříznutí dveří do obvodové zdi a odkup pozemku pod tímto rozšířením-pozemek obce( pokud to obec prodá), je dost velký zásah do způsobu a užívání bydlení každého vlastníka bytu. Proto se mi zdá zvláštní, že s tím může souhlasit jenom nějaké procento lidí a ne 100% vlastníků. Nikdo o tom nic neví, nezná způsob financování, ale 73% lidí by to chtělo. Dokonce náklady na 2KK budou větší o nové okno a dveře na lodžii (30 000,– ) a přitom platí do fondu oprav polovinu.Naše lodžie by měla minimální náklady a práce na zateplení by trvaly třeba 6 měsíců. Tohle je aspoň na 1,5 roku. Manžel nemá rád výšky a skleněná lodžie je pro něho nepřijatelná, ale hlavně je tam obří úvěr, který nás zatíží na 20 let a někteří na to nemají. Jak se můžeme bránit. Mockrát děkuji za radu

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil wwwwwwww (bez ověření), 14. Duben 2016 - 9:43

    Bude záležet na současném prohlášení, podíl se výstavbou nezmění, balkon se nezapočítává do podlahové plochy.

    Úvěr:

    § 1132

    K rozhodnutí, na jehož základě má být společná věc zatížena nebo její zatížení zrušeno, a k rozhodnutí, na jehož základě mají být práva spoluvlastníků omezena na dobu delší než deset let, je třeba souhlasu všech spoluvlastníků.

    Vložil aaaa (bez ověření), 13. Duben 2016 - 8:24

    byt21pt@seznam­.cz

    pošlete mne číslo na Vás, je to na dlouho

    Vložil ... (bez ověření), 13. Duben 2016 - 3:07

    Společenství (sice nevím komu nebo čemu tak říkáte) se může rozhodnout jak chce, stejně mu je to houby platné, protože společenství nevlastní dům. Na změnu o které píšete potřebujete stavební povolení a musíte mít smlouvu o výstavbě, se kterou musí souhlasit všichni vlastníci, každý sám osobně. Nikdo za vás nemůže rozhodnout hlasováním na nějaké schůzi. Přečtěte si zde názor přispívatele lake, který chytrolíní vymíusovali. http://www.portalsvj.cz/…-od-1–1–2014 Pro jistotu si hlídejte, co bude vyvádět to vaše „společenství“, protože se bude snažit udělat podraz. Klidně se dojděte informovat na stavební úřad, tam vám to řeknou. Nebo ještě lepší je poslat dotaz písemně a žádat písemnou odpověď. Tam si stavební úřad nedovolí napsat žádné zavádějící informace, takže se dvzvíte pravdu, jak to s přestavováním paneláku a „výrobou“ nových lodzií.

    Vložil Sonny, 13. Duben 2016 - 14:21

    Všem Vám děkuji za odpovědi. Volala jsem na stavební úřad a oni mi řekli, že záleží, co si společenství vlastníků odhlasuje a že oni to moc neřeší, ale že je to hlavně na oddělení územního rozhodování. Tam sice prověřují, jak došlo k souhlasu, ale pokud to hodně lidí chce, tak se obávám, že nás budou chtít obejít. Jsou tam milí a chápaví lidé, ale důležitý je zákon. Nikdo nám neřekl nic o stavebním povolení( bude asi zase hlasování) a ani o smlouvě o výstavbě( hlasování). V nových stanovách je všude psáno – většina hlasů a že to stačí i na modernizaci, revitalizaci a atd. Snažili se tam zapracovat vlastně tuto nesmyslnou rekonstrukci.Nám jde jenom o to, říct jim, že dojde ke změně podílů, a to doufám, že se změní a že je třeba nutné nové prohlášení vlastníka nebo cokoliv, kde je potřeba 100% lidí.Oni budou mít projekt a vše k tomu, ale já tomu nerozumím a chci pouze skvělé zateplení a opravu těch jejich skleněných špatných lodžií( i tak by musel být nějaký úvěr- např. 12 milionů)Ale pokud nebudu chtít žádný úvěr, mohou mě donutit? Pořád mi radí, abych navštívila právníka,ale tyto rady určitě potřebuji.Ještě jednou díky.

    Vložil JaVa, 13. Duben 2016 - 14:59

    Pokud se jedná o změnu velikosti spoluvlastnických podílů vlastníků bytových jednotek ,tak je k tomu nutný písemný souhlas všech=100% vlastníků jednotek v domě. viz. zákon č.89/2012 Sb. § 1214:

    Rozhodnutí vlastníků se přijímá většinou hlasu všech vlastníků jednotek,ledaže stanovy vyžadují vyšší počet hlasů.Mění-li se však všem vlastníkům jednotek velikost podílu na společných částech,nebo mění-li se poměr výše jejich příspěvků na správu domu a pozemku jinak než v důsledku změny podílu na společných částech,vyžaduje se souhlas všech vlastníků jednotek.

    A úvěr nepotřebujete,pokud budete písemně souhlasit s modernizací vašeho společného majetku,máte možnost svoji alikvotní část zaplatit keš. JaVa

    Vložil Kubík (bez ověření), 13. Duben 2016 - 10:48

    Trojtečko, v příspěvku na který odkazujete, lake píše o nutnosti rozlišovat SVJ 2000 a 2012. Tento názor byl jak jistě víte už vyvrácen rozhodnutím ÚS.

    Rožšíření stávajících lodžií a vybudování nových samozřejmě vyžaduje změnu prohlášení a k té je potřebná písemná smlouva všech vlastníků viz § 1169 NOZ.

    Vložil Prohlášení (bez ověření), 14. Duben 2016 - 7:20

    Kubíku,

    souhlasím, že se musí měnit prohlášení vlastníka,ale dle §1169 dohoda nabývá účinnosti, pokud s ní souhlasí vlastníci s většinou hlasů, popřípadě s kvalifikovanou většinou hlasů určenou v prohlášení, a to i když nejsou stranami dohody. Je tedy třeba podívat se do původního prohlášení.

    Vložil MMM (bez ověření), 14. Duben 2016 - 7:47

    Dohoda stačí, nikoli však ve věcech, kde dochází ke změnám podílů, tam musejí souhlasit všichni – viz nikdo nebude zbaven majetku bez…

    Komentář k NOZ je s tímto v naprosté shodě, jiný výklad daný předpis snad ani neumožňuje.

    Vlastníci jednotek jsou mj. oprávněni působit na své vlastnictví, tedy na celou jednotku i její součásti, tudíž je také měnit. Zároveň nelze pominout, že to je stále spoluvlastnictví domu, co se ve vlastnictví jednotky odráží. Změna jednotky se nutně promítne do práv a povinností dalších spoluvlastníků. Nejvýznamnějším soukromoprávním nástrojem vedoucím ke změně spoluvlastnictví je dohoda. Rozdílně od obecné úpravy spoluvlastnictví, kdy je potřebná dohoda všech spoluvlastníků, postačí v daném případě dohoda těch spoluvlastníků, kteří budou změnou přímo dotčeni; dohoda všech spoluvlastníků bude tedy nezbytná jen tehdy, budou-li změnou dotčeni všichni, tj. v případě, kdy má dojít ke změně spoluvlastnických podílů na společných částech u všech spoluvlastníků nebo ke změně způsobu užívání společných částí. Nicméně i tam, kde má dojít ke změně dotýkající se přímo jen některých spoluvlastníků, půjde o jejich působení nejen na jejich vlastní majetek, ale rovněž na majetek společný. Z toho důvodu se vyžaduje, aby s takovými změnami souhlasili spoluvlastníci domu, kteří mají většinu hlasů, a to i když stranami uzavírané dohody nebudou.

    Vložil Sonny, 14. Duben 2016 - 14:51

    Pořád mi však není jasné, jestli se většina může dohodnout na tom, že si jen tak 2kk přistaví lodžii, vyhodí skoro nové okno a vymění za nové okno a dveře(ty nepatří k bytu :-((( ),nejen mě rozbijí balkon, ačkoliv tam vůbec není žádná potřeba něco změnit, pouze zateplení( 5let stará dlažba i hydroizolace)­.Tahle by si mohli lidi odhlasovat , že skoro nový výtah se jim nelíbí a že ho vymění za nový nebo se přistaví nové lodžie i na druhou stranu k ložnicím. Chápu klasické zateplení a opravu lodžií, které jsou v havarijním stavu. Zasklení lodžií bude stát všude stejně.Mohu operovat tím, že chci aby se to přesně rozpočítalo na byt? Nebo zase proběhne hlasování a mám smůlu?Já kdybych byla v 2KK a v těch, co mají špatné lodžie, tak taky budu chtít, aby to za mě jiní platili. Dále pokud lodžie prodlouží o 1,2m u stávajících lodžií(můj případ), bude to muset stát na pozemku Hlavního města Prahy a některé budou stát nad vchody do paneláku, které vlastníme, což znamená odkup 12 malých parcel pod balkony (4 vlastníme). Obávám se, že vše budou nějak chtít obejít( možný pronájem nebo zavěšení do výšky-což je noční můra), takže hledám opravdu argumenty, aby vůbec nezačali.Z katastru jsem zjistila, že spousta bytů má zástavní smluvní právo na byt. Je možné, aby se půjčil na toto úvěr? A co člověk s tímto zástavním právem, který tuto přestavbu nechce? Jeden z mála, co má rozum! Bojím se, že řeknou , že se vezme úvěr do 10 let. Děkuji

    Vložil Kubík (bez ověření), 14. Duben 2016 - 18:49

    Ve Vašem případě nestačí souhlas většiny a domnívám se, že to tak myslel i MMM. Rožšířením některých lodžií a výstavbou nových budou jistě dotčeni všichni vlastníci, protože se nejenže mění stávající společné části domu, ale mají se postavit i úplně nové společné části domu (lodžie). To vyžaduje změnu prohlášení a písemnou dohodu všech vlastníků.

    Vložil Sonny, 14. Duben 2016 - 19:47

    Děkuji za informaci. Doufám, že nás nějak nebudou chtít obejít. Předsednictvo to děsně chce, všechny blbne obrázkem a pohovkou.Mají jednoho, kdo to všechno zařídí.Ve svém paneláku to zařídil a teď si na tom založil živnost. Budeme tedy druzí a pak už bude vysmátý :-))) hezký večer

    Vložil Anonymous258 (bez ověření), 13. Duben 2016 - 12:02

    Pomýlený názor nicku lake je zde bohužel pevně zakořeněn. Nějaký ústavní soud tyto osoby nezajímá. Obdivují lake a samostatně myslet neumí.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".